השוק

בנק מזרחי טפחות: "מצפים שבנק ישראל לא יעלה את הריבית בנובמבר"

יוני פנינג, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות, ערך סקירה כלכלית בנוגע למצב הכלכלה בישראל, זאת על רקע מדד המחירים לצרכן שפורסם - וההשפעה שלו על החלטת הריבית הבאה בישראל: "הנתון שהוצג רחוק מכזה שיצדיק העלאת ריבית בנובמבר"
מערכת ice |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
יוני פנינג, אסטרטג ראשי בחדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות, ערך סקירה כלכלית בנוגע למצב הכלכלה בישראל, זאת על רקע מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול (שלישי) - וההשפעה שלו על החלטת הריבית הבאה בישראל, אחרי שירד בחודש ספטמבר 2024 ב-0.2%.
"ירידת מחירי הדלק, בכ-19 אג' במהלך החודש, יחד עם תיקון ראוי מאוד לציון במחירי הטיסות לחו"ל מסייעת לרכיבי התחבורה והתקשורת למשוך את המדד כלפי מטה. השפעות המלחמה בולטות מאוד גם במחירי המזון, שנותרו אמנם ללא שינוי, אבל הם עושים את זה מרמות גבוהות לכשעצמן. וגם פה נצפה להתמתנות בהמשך. אם לא בחגים, אז לפחות בנוב'.
דינמיקה דומה נצפית כנ"ל, בירקות, עם תוספת של קרוב ל-7%, בהמשך לרמות הגבוהות באופן חריג שהסדרה הזו נמצאת בהן. אבל שוב, התשומות לגידולים לא גבוהות באותה המידה, ונצפה לתיקון.
במבט קדימה, למרות ההפתעה מטה היום, החששות האינפלציוניים ממשיכים להתבסס גם עבור אוק', על רקע החגים. אם נחפש קצת אופטימיות, אז אפשר לציין שבתחילת אוק', כזכור, מחירי הדלק ירדו בכ-13 אג' נוספים.
מדד המחירים האחרון בארה"ב, נזכיר, הצביע על הרמת ראש קלה של האינפלציה. וחמור מזה לתפיסתנו, הוא עשה את זה בצורה בולטת במוצרים סחירים, ובמחירי ביטוח הרכב, אלה עשויים לרמז על בעיות 'כרוניות' יותר כמו פשיעה או השפעות אקלים, אשר עשויים לרמז על עליות נוספות בהמשך. בהודעות הריבית של השנים האחרונות, הפד נטה להזהיר מה-"סיכונים של הורדת ריבית מוקדמת מדי." ובכן, הסיכונים האלה עדיין איתנו. אם לא מהסביבה המוניטרית לכשעצמה, אז כן משיקולים חברתיים ושיקולי סביבה.
בשבועות האחרונים, ראינו את הציפיות מבנק ישראל מפעפעות לכיוון של העלאת ריבית מתי שהוא בהחלטת הקרובות. בהתחלה עוד ייחסנו את זה להיחלשות השקל. בכל זאת, זה גם מבטא את יציבות המשק, וגם משפיע ישירות על המחירים במדינה. אבל בשבוע האחרון, ניכר שהציפייה הזו תידלקה את עצמה, ככל שהנושא נעשה פופולרי יותר בשיח.
לאחרונה, המשנה לנגיד הוסיף כי עד להודעת הריבית הקרובה יתפרסמו שני נתוני מדד מחירים וכי על שניהם יתבוננו מקרוב. להערכתנו, הנתון שהוצג רחוק מכזה שיצדיק העלאת ריבית בנובמבר. ונצפה שגם השני לא יהיה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עם ציפיות לא הולכים למכולת
    עם 10/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשק נכנס למיתון וכבר נותן אותותיו, מי שיתמנף יתנפנף
    סגור
  • 1.
    .תעלו תריבית יאלה מה נשאר
    בני 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דפקתם לנו תחיים
    סגור