השוק

סין מתאוששת: צמיחה של 4.6% ברבעון השלישי, מה יקרה הלאה?

סין דיווחה על צמיחה של 4.6% ברבעון השלישי של 2023, מעל תחזיות הכלכלנים, אך מתחת לרבעון הקודם. נתוני הייצור והקמעונאות משפרים את התחזיות, עם אופטימיות לגבי המצב הכלכלי בשנים הקרובות
מערכת ice | 
כלכלת סין נחלשת (צילום shutterstock)
סין דיווחה על צמיחה של 4.6% בכלכלה ברבעון השלישי של השנה, זאת בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, כך נמסר ממשרד הסטטיסטיקה הלאומי. מדובר בשיעור צמיחה מעט גבוה מהציפיות של כלכלנים, שהעריכו צמיחה של 4.5%, אך נמוך מהצמיחה של 4.7% שנרשמה ברבעון הקודם. ברמה רבעונית, הצמיחה הגיעה ל-0.9%, לעומת 0.7% ברבעון השני.
סגן נציב הסוכנות, שנג לאיון, ציין כי “הכלכלה הראתה סימנים חיוביים בספטמבר”, והביע תקווה להגיע ליעד צמיחה שנתי של 5%. נתוני הייצור התעשייתי ופעילות הקמעונאות, שפורסמו לאחרונה, תרמו להעלאת התחזיות, במיוחד לאור הביקורת הציבורית על אי עמידה ביעדים שהציבה הממשלה.
כלכלן בכיר מ-The Economist Intelligence Unit, טיאנצ’ן שו, העריך כי צמיחה של 5% היא אפשרית עם תמריצים נוספים ברבעון הרביעי, והביע אופטימיות לגבי הכלכלה הסינית לעתיד הקרוב. הוא טוען כי המצב הכלכלי בסין אינו כה בעייתי כפי שנטען על ידי אחרים, ומדגיש את מחויבות הממשלה לתמוך בכלכלה.
בעקבות נתונים מאכזבים שפורסמו לאחרונה, הבנק המרכזי בסין הודיע על צעדי תמיכה חדשים. שר האוצר הסיני, לאן פואן, ציין כי יש לממשלה גמישות להגדיל את החוב והגירעון, אך לא פירט לגבי פרטים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה