השוק

ענקית הטכנולוגיה סמסונג: מדוע המפעל הפסיק לעבוד לחודש שלם?

שובתים במפעל סמסונג בשנאי מחזקים את מעמדם לאחר פגישה עם ההנהלה, שהסכימה לדון בדרישותיהם, כולל עלייה בשכר וביטוח רפואי, ובכך הושגה הפסקת השביתה שהחלה בתחילת ספטמבר
מערכת ice | 
סמסונג (צילום shutterstock)
ביום רביעי, הודיע מרכז האיגודים המקצועיים ההודיים (Citu) על הפסקת השביתה של העובדים במפעל סמסונג בשנאי, בעקבות פגישה עם הנהלת החברה. מותווקומר, נציג האיגוד, ציין כי העובדים יחזרו לעבודה ביום חמישי, והנושא של רישום האיגוד החדש, "איגוד הרווחה של עובדי סמסונג הודו" (SILWU), יוכרע בבית המשפט.
שובתים דרשו עלייה בשכר, ביטוח רפואי ותנאים טובים יותר. לאחר הפגישה עם משרד העבודה של טאמיל נאדו, השר לעניינים תעשייתיים, TRB ראג'א, הודיע כי סמסונג הסכימה לא להעניש עובדים על השתתפותם בשביתה, והעובדים הסכימו לשתף פעולה עם ההנהלה.
סמסונג שחררה הודעה בה היא מביעה את תמיכתה בהחלטה להפסיק את השביתה, והדגישה כי לא תנקוט בפעולות נגד עובדים שהשתתפו בהפגנה. המפעל, המעסיק כ-2,000 עובדים, מייצר מכשירי חשמל לבית ותורם כשליש מהכנסות החברה בהודו.
אחת הדרישות המרכזיות של העובדים הייתה להכיר באיגוד שלהם, על מנת שיוכלו לנהל משא ומתן על שכר ותנאים. אקריטי בהאטיה, פעילת זכויות עובדים, ציינה כי חברות רב-לאומיות רבות המוקמות בהודו לעיתים אינן עומדות בחוקי העבודה המקומיים, ומעדיפות להקים איגודים פנימיים כדי לשמור על שליטה על העובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה