מדדים ומחקרים

ענקית השבבים קורסת: המניה צונחת וגם המתחרות בצרות

ברבעון השלישי, ASML דיווחה על הזמנות של 2.87 מיליארד דולר, עלייה קלה בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אך רחוקות מהתחזיות של האנליסטים, היא חוותה ירידה חדה של מעל ל-16% לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי וכעת גם חברות כמו אנבידיה קורסות
מערכת ice |  2
אנבידיה (צילום shutterstock)
מניית ASML, ענקית מכונות ייצור השבבים ההולנדית, חוותה ירידה חדה של מעל ל-16% לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי, שהיו מתחת לציפיות השוק. החברה, ששווייה כ-260 מיליארד דולר, מהווה צומת מרכזית בשרשרת האספקה של שבבי הבינה המלאכותית, והאטה בצמיחה שלה מעוררת חששות בכל רחבי התעשייה. הסיבות העיקריות לירידה נובעות מהקפאת ההשקעות מצד יצרניות השבבים הגדולות, כמו אינטל ו-TSMC, המהוות לקוחות מרכזיים של ASML.
מאז תחילת המסחר בניו יורק, ניכרת ירידה ניכרת גם במניות חברות AI נוספות, כגון אנבידיה ו-AMD. התגובה השלילית בשוק מצביעה על האופן שבו תוצאות ASML משפיעות על התחזיות והאמון בתעשיית השבבים, כאשר המידע הזה משקף בעיות תזרימיות ורגולטוריות שמפריעות ליצרניות כמו אינטל, שמבצעות עיכובים בתוכניות ההתרחבות שלהן.
ASML מהווה מרכיב חיוני במדדי טכנולוגיה ושבבים, ובפרט במדד השבבים של פילדלפיה. למרות שמניית ASML תופסת רק 0.28% ממדד הנאסד"ק, השפעתה על הסנטימנט בתעשייה היא משמעותית. התוצאות המחלישות שלה משקפות תחזיות צמיחה צוננות שעשויות להשפיע על כלל השוק ולמנוע השקעות חדשות בתחום.
ברבעון השלישי, ASML דיווחה על הזמנות של 2.87 מיליארד דולר, עלייה קלה בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, אך רחוקות מהתחזיות של האנליסטים. לצד זאת, המכירות נטו עלו ב-20% לרמה של 8.17 מיליארד דולר, והרווח הנקי קפץ ב-32% ל-2.27 מיליארד דולר, מה שמעיד על פעילות רווחית למרות האתגרים בשוק.
תחזית המכירות לשנת 2025 היא בין הנתונים המדאיגים שהשפיעו על המשקיעים, עם ירידה מהערכת מכירות קודמת. ASML ציפתה למכירות של בין 9.59 ל-10.03 מיליארד דולר לרבעון הרביעי, אך תחזיות צמיחה ממושכות פחות ממקודם עוררו חששות לגבי עוצמת השוק בטווח הארוך. השקפת השוק על ASML והשלכותיה מצביעות על צורך לעקוב אחרי מגמות והשפעות בשוק השבבים, במיוחד בתקופה של שינויים טכנולוגיים מהירים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בינה מלאכותית?
    יאיא 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק אם מחשיבים את האריס, לפיד, גנץ ואייזנקוט כיצורים תבוניים
    סגור
  • 1.
    דיי לשחק עם הבורסה יא צאן עזים. שגר ושכח (ל"ת)
    יא ראבי 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור