דיגיטל וטק

אנבידיה מתפוצצת: כמה הרוויח מי שהשקיע בחברה מתחילת השנה?

למרות  האירועים הביטחוניים והפוליטיים שהתרחשו ברחבי העולם והטלטלה בשוקי ההון ברחבי העולם, אין ספק ש-2024 הייתה שנה טובה עבור אנבידיה ומתחילת השנה, מניית החברה זינקה ב-173.95%. כמה הרוויח מי שהשקיע באנבידיה ורכש מניות שלה בתחילת השנה? כל הפרטים
עידו מור |  2
אנבידיה (צילום shutterstock)
ענקית השבבים אנבידיה, היא לא ספק אחת החברות שהרוויחו הכי הרבה מכניסתה של טכנולוגית ה-AI לחיינו. לאחר שבמשך שנים שוק השבבים נשלט על ידי אינטל. בעקבות אבל בעקבות הביקוש הגובר בשוק לשבבים ורכיבים בינה מלאכותית החברה הוותיקה כבשה את השוק העולמי.
כל זה גרם לזינוק מטאורי במכירות החברה ושווי המנייה שלה שמתחילת השנה זינקה ב-173.95%. יתרה מכך, לאחר שנכנסה לרשימת שבע החברות החזקות ביותר בשוק בחודש יוני האחרון, אנבידיה רשמה הישג נוסף כשהיא הפכה לחברה הציבורית בעלת השווי השוק הגבוה ביותר בעולם כולו.

גרף על מניית אנבידיה, קרדיט: צילום מסך/גוגל
ההצלחה חסרת התקדים של אנבידיה, השתלמה גם למייסד ומנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג. לפי מגזין פורבס הונו מוערך כיום בסכום כולל של 111.6 מיליארד דולר, סכום הגבוה יותר משווי השוק של אינטל שעד לפני כמה שנים עמדה בחזית שוק השבבים העולמי, אבל איבדה את הבכורה לאנבידיה.
הואנג, הוא לא היחיד שהרוויח מההצלחה של אנבידיה. בששת הימים האחרונים מניית אנבידיה עלתה ב-13.8% ומתחילת השנה המנייה זינקה בכ-173.95% והיא נסחרת כיום עם שווי שוק של 3.1 טריליון דולר כשהיא מחזיקה בתואר חברת השבבים האמריקאית הגדולה ביותר. כיום, מחיר המנייה של אנבידיה עומד על 131.93 דולר (496.96 שקל) והמשמעות היא שהרווח שהמשקיעים רשמו למנייה מתחילת השנה עומד על 83.76 דולר (315.57 שקל).  
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בועה לא בועה
    מנשה 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלפי עובדי אנוידיה (מלנוקס לשעבר) הם מליונרים בדולרים גם זוטרים, אבל מנהלים בדרג ביניים ומעלה בכלל יושבים על מליונים... כיף ??
    סגור
  • 1.
    האמא של כל הבועות
    האמיתי 10/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטורפים שווי 3050 מליארד כאשר עוד ועוד חברות מתחילות לנגוס ברווח שך 30 מליארד רק אצל האמרקאים חןלי הנפש זה יכול לקרות
    סגור