דיגיטל וטק

מנכ"ל אנבידיה חוגג: עסקת הענק שהכניסה לו 713 מיליון דולר

ההצלחה המסחררת של אנבידיה, הפכה את המנכ"ל שלה ג'נסן הואנג לאחד האנשים העשירים בעולם. כעת, נחשף שהואנג, השלים מכירת מניות של החברה שהכניסה לכיסו סכום כולל של 713 מיליון דולר
עידו מור |  1
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
ג'נסן הואנג, מנכ"ל ענקית השבבים האמריקאית אנבידיה, הוא אחד האנשים שלזכותם זקופה ההצלחה המסחררת של החברה בשוק. הואנג, קטף את פירות ההצלחה והוא ניצב במקום ה-20 בדירוג עשירי העולם של מגזין פורבס. דיווח חדש חושף שהוא השלים לאחרונה עסקה שכניסה למעלה מ-700 מיליון דולר.
בתחילה השנה, דווח שהואנג עומד להוציא לפועל תכנית מסחר אשר במסגרתה הוא ימכור מיליוני מניות של החברה מאלו שנמצאות ברשותו. כעת, דווח שמנכ"ל אנבידיה השלים מכירה של שישה מיליון מניות של החברה, אשר הניבה לו סכום כולל של 713 מיליון דולר.
במהלך פרק הזמן בין 14 ליוני ל-13 בספטמבר, הואנג מכר כמויות משתנות של אנבידה ומחיריהן נעו בטווח רחב. המחיר הנמוך ביותר – 91.72 דולר, נרשם בתחילת אוגוסט ובסוף חודש יוני, מחיר המנייה היה בשיאו כשהוא עמד על מחיר של 140.24 דולר.
למרות שעל פי התכנונים הואנג תכנן להמשיך במכירת המניות עד חודש מרץ 2025, הוא בחר להשלימה חצי שנה לפני היעד המקורי. הואנג, הרוויח מהמכירות האלו סכום כולל של 713 מיליון דולר כשהמחיר הממוצע למניה עמד על 118.83 דולר.
לפי המסמכים שהגיש לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), הואנג מחזיק ברשותו 75.4 מיליון מניות של אנבידיה ובנוסף, הוא שולט בכ-786 מיליון מניות נוספות באמצעות נאמנויות ושותפויות. לפי הדוח הכספי האחרון שהחברה הוציאה, מבין בעלי המניות הפרטיים הואנג ממשיך להיות בעל המניות הגדול ביותר ונכון לחודש מרץ האחרון הוא החזיק ב-3.8% מכלל המניות של אנבידיה.
אנבידיה הייתה אחת החברות המרכזיות בשוק שהרוויחו מכניסתה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית לשוק וממרוץ ה-AI שמתקיים גם בימים אלו בין החברות הטק הגדולות. שווי השוק של החברה זינק בצורה חסרת תקדים ומניית החברה עלתה רק מתחילת השנה ב-135%. ניכר שמנכ"ל אנבידיה בחר לרכב על גל ההצלחה של החברה שלו על מנת להגדיל את הונו האישי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הואנג ואני
    הציוני 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאחל לשנינו להצליח ב אנבידיה בגדול לפחות ב4 שנים הקרובות ובהמשך!!!
    סגור