השוק

מנכ"ל אנבידיה ימכור מניות - שווי החברה ירד מתחת ל-3 טריליון דולר

לאחר שלזמן קצר ענקית השבבים עקפה את אפל, גורמים מעריכים כי המנכ"ל ג'נסן הואנג, מתכנן למכור חלק ממניותיו. היקף העסקה: עד 600 אלף מניות בשווי של כ-735 מיליון דולר. למרות זאת, הסתבר כי אין מדובר בפעולה יזומה, כי אם מחויבות רגולטורית המתבקשת מבעלי עניין בחברה
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
בתום יום המסחר בבורסה לניירות ערך בארצות הברית אמש (חמישי) מניית ענקית השבבים אנבידיה נחלשה ב-1.1% לשווי שוק של 2.98 טריליון דולר. אלא שגורמים מעריכים כי המנכ"ל ג'נסן הואנג, מתכנן למכור חלק ממניות החברה שבראשותו. על פי פרסומים, הואנג צפוי למכור עד 600,000 מניות, בשווי של כ-735 מיליון דולר.
אנבידיה עקפה לזמן קצר את אפל, כששווי השוק שלה עלה ליותר מ-3 טריליון דולר. החברה הפכה לחברה בעלת השווי השני בגודלו אחרי מיקרוסופט. הדבר עורר לצד השמחה הגדולה, גם דאגות לא קטנות. רבים העריכו כי עובדים יעדיפו לפרוש עם ההון שצברו באופציות ובמניות מאשר להמשיך לעבוד בחברה. 
עם זאת, מכירת המניות אינה פעולה יזומה של המנכ"ל הואנג. לאחרונה, אנבידיה חשפה במסמך רגולטורי כי הואנג אימץ ב-14 במרץ תכנית מסחר הנקראת Rule 10b5-1, המאפשרת לו למכור עד 31 במרץ 2025 כמות מניות קבועה מראש. תכנית זו מתבצעת באופן אוטומטי כאשר מתקיימים תנאים שנקבעו מראש, כגון מחיר וכמות, ומטרתן של תכניות אלו היא למנוע מבעלי עניין בחברה לנצל מידע פנים שאינו ציבורי לצורך רווח אישי.
לאחרונה פרסמה אנבידיה את דוחותיה הכספיים, בהם לאחר ארבעה רבעונים רצופים בהן ניפצה את הציפיות - רשמה עלייה של 18% בהכנסות הרבעוניות ל-26 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה עמד על 6.12 דולר, מדובר בעלייה של 19% בהשוואה לרבעון הקודם ועלייה של לא פחות מ-461% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח החשבונאי היה 5.98 דולר, עלייה של 21% ועלייה של 629% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה