דיגיטל וטק

טירוף הבינה המלאכותית: מניית אפל מזנקת לשיא חדש

רגע לפני כנס המפתחים WWDC, מניית אפל מזנקת לשיא השנה שלה בעקבות הדיווחים על שילוב אפשרי של יכולות בינה מלאכותית במערכת ההפעלה הבאה שלה, ברקע פינוי המקום השני בשווקי השוק העולמי לענקית השבבים אנבידיה
רפאל בן זקרי | 
אפל אוסקר (צילום freepik)
רגע לפני כנס המפתחים השנתי שלה, מניית אפל מזנקת לשווי שיא השנה בעקבות הציפיות והדיווחים על שילוב יכולות בינה מלאכותית במערכת ההפעלה הבאה של החברה, מה שעשוי להצית מחדש את מכירות האייפון.
אמש (רביעי) עלתה מניית אפל ב-1% ל-$196.42, והגיעה לשווי שוק של 3 טריליון דולר לראשונה מאז ינואר. העלייה נובעת מרכישות חוזרות רבות של המניות על ידי החברה, ומסירה את הירידה בסך 15% שחוותה מתחילת השנה ועד אפריל.
ברקע העלייה במניה של אפל, אנבידיה עקפה את הענקית מקופרטינו וקטפה את המקום השני בשווי השוק העולמי, עם שווי שוק עדכני של יותר מ-3 טריליון דולר. מוקדם יותר השבוע, האנליסט ג'ין מאנסטר טען כי המניה של אפל תעקוף את זו של אנבידיה, לאחר שתשיק את תכונות הבינה המלאכותית במכשיריה.
בשנה האחרונה אפל נשארה מאחור ביחס למתחרותיה בתחום הבינה המלאכותית, עם עלייה של 7% בלבד במניה לעומת 25% של מדד S&P 500. עם זאת, מנכ"ל אפל, טים קוק, הבטיח בפברואר שהחברה משקיעה מאמצים רבים בתחום, וכעת נראה שהחברה מתחילה לקצור את הפירות.
האנליסט סאמיק צ'טרג'י מ-JPMorgan מחזק את התחזיות החיוביות סביב כנס המפתחים הקרוב, וצופה שהוא יספק תשובות לשאלה האם אפל הצליחה להתקדם בתחום הבינה המלאכותית למרות האיחור שנרשם אצלה עד כה. בזמן שמכירות האייפון כעת צפויות להיות הנמוכות מאז 2020, צ'טרג'י טוען כי כנס המפתחים בשבוע הבא עשוי להניע מחזור שדרוג חדש של האייפון. גם אנליסטים מ-Morgan Stanley טוענים שהכנס השנה ייחודי בשל כניסתה של אפל לתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית, דבר שעשוי להשפיע על מניית החברה.
כנס המפתחים הקרוב של אפל עשוי לסמן את כניסת החברה לתחום הבינה המלאכותית בצורה משמעותית, ולהשפיע על שוק המניות והמכירות העתידיות של החברה. החברה מתכננת להציג לא פחות מעשרה פיצ'רים חדשים בתחום הבינה המלאכותית אשר ישולבו במערכת ההפעלה הבאה לאייפונים, iOS 18.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה