בעולם

קמלה האריס תומכת בפרו-פלסטינים? זה מה שאמרה על לחימה בעזה

בעוד יותר משבועיים אמריקה הולכת לבחירות. לאחר שסגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית קמלה האריס, הובילה במשך שבועות בסקרים, כעת תמונת המצב השתנתה.  האריס תועדה שהיא מסכימה עם מפגין שצעק: "ישראל מבצעת רצח עם". היא השיבה: "מה שהוא מדבר עליו זה אמיתי"
מערכת ice |  3
לחימה בעזה, קמלה האריס (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד, יוטיוב/ ABC News)
בעוד קצת יותר משבועיים אמריקה הולכת לבחירות. לאורך כל הקמפיין נראה שישראל והמלחמה במזרח התיכון זכו למקום של כבוד בקמפיינים של שני המועמדים. בשונה מהנשיא המכהן ג'ו ביידן שהגדיר עצמו לא פעם כדמוקרטי, היורשת שלו סגנית הנשיא קמלה האריס, הביעה עד כה תמיכה מסויגת בישראל.  
גזירה
ביום חמישי האחרון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, עשתה צעד נוסף לכיוונם של המפגינים הפרו-פלסטינים. במהלך מפגש עם סטודנטים שקיימה באוניברסיטת ויסקונסין-מילווקי ביום חמישי האחרון, סגנית הנשיא האריס תועדה כשהיא מסכימה עם מפגין פרו-פלסטיני שטען שישראל מבצעת "רצח עם" בעזה.
 
במהלך הפגישה, האריס אמרה: ״אני משקיעה בכולכם, מכל הבחינות". לאחר מכן אותו סטודנט פרו-פלסטיני התפרץ לדבריה של סגנית הנשיא ושאל אותה: "וגם וברצח עם נכון? מיליארדי דולרים ברצח עם. מיליארדי דולרים ברצח עם".
לאחר מכן, האריס השיבה לו: "אני מדברת עכשיו. אני יודעת על מה אתה מדבר, אני רוצה את הפסקת האש. אני רוצה שהמלחמה תסתיים, ואני מכבדת את זכותך לדבר - אבל אני מדברת עכשיו".
אותו מפגין שלבש כאפייה, המשיך וצעק לעברה בזמן שהוא מוצא מהאולם: "אבל מה עם רצח העם? אבל מה עם רצח העם?. 19,000 ילדים מתים, ואת לא קוראת לזה רצח עם. ישראל מבצעת רצח עם".
לאחר שזה הוצא סופית מהאולם בו נערך המפגש האריס התייחסה לדבריו והסבירה לקהל: "זה אמיתי, מה שהוא מדבר עליו זה אמיתי. זה לא הנושא שבאתי לדון בו היום, אבל זה אמיתי ואני מכבדת את הקול שלו". 
זמן קצר לאחר סיום האירוע הצילומים הללו פורסמו ברחבי הרשת וזכו לתהודה רבה באמריקה ובעולם. אנשיה של סגנית הנשיא האריס, יצאו במהרה להגנתה וטענו שהדברים שנאמרו כלל לא משקפים את עמדת ממשל ביידן בכלל ושל סגנית הנשיא. 
גורמים בסביבתה של האריס, יצאו להגנתה, טענו כי היא לא הסכימה עם המפגין ואמרו כי:  "כשאנשי האבטחה ליוו אותו החוצה היא השמיעה הצהרה כללית על הצורך לסיים את המלחמה, ולאחר שהוא עזב היא הביעה אמפתיה לרגשות האמיתיים שהנושא מעורר אצל אנשים רבים. עם זאת, היא לא הסכימה עם הגדרת המלחמה כרצח עם, ולא הביעה עמדה כזו בעבר מאחר שזו אינה עמדתה".
עוד מסרו בקמפיין של האריס כי: "אם מסתכלים על הדקויות בסרטון, ברור שהאריס אינה מסכימה עם הדברים שנאמרו, ומבחינה לוגית - מטרת המפגינים היא להביא לכך שאנשים יקראו למלחמה 'רצח עם', כך שאם סגנית הנשיא באמת הייתה מסכימה עם עמדתם - לא הייתה סיבה להוציא את המפגין החוצה". 
לאחר שהובילה במשך תקופה ארוכה בסקרים, סגנית הנשיא חטפה בשבוע האחרון מכה קשה שנודעה לה שאיבדה הון פוליטי חשוב עבור המפלגה. השדולה הפוליטית האמריקנית AAPAC המייצגת אמריקנים-ערבים הודיעה לראשונה מאז הקמתה ב-1998, שלא תתמוך באף אחד מהמועמדים במירוץ לנשיאות, זאת לאחר ש: "שני המועמדים  תומכים בישראל באופן עיוור".
ההכרזה של השדולה מהווה תמרור אזהרה בולט עבור האריס שעד לאחרונה היא והמפלגה שלה היו הבחירה הטבעית עבור המצביעים המוסלמים והערבים. בזמן שהיא ממשיכה לרדת בסקרים האירוע יכול לעלות לה ביוקר ואף לגרום לטראמפ לזכות במירוץ לנשיאות ולשוב לבית הלבן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קמלה אריס
    המעודד 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה ברור שבמידה וקמלה אריס תיבחר זה מסוכן לישראל. היא חייבת להישמע לפרו טרוריסטים
    סגור
  • אז מה אתה אומר. שהתקשורת בארץ רוצה את רעתו
    יובל 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של העם היהודי …..
    סגור
  • 1.
    הכל מכוון מלמעלה , זה ברור שטראמפ ינצח .
    יהודה היהודי 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועובדה היא שטראמפ ניצל משלושה התנקשויות , שומרים עליו מלמעלה . עם ישראל חי
    סגור