בעולם

"הבן של ז*** הזה נתניהו": ביידן בהתבטאות חריגה על ראש הממשלה

יחסינו לאן: הידרדרות משמעותית ביחסים בין נשיא ארה"ב ביידן וראש הממשלה נתניהו. דיווח חדש חושף את חוסר האמון והמתח בין שני המנהיגים. "באותו זמן, ישראל וארה"ב צריכות זו את זו אבל מערכת היחסים השבורה הזאת וחוסר האמון בין המנהיגים מדאיגים"
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
זמן קצר לאחר יצאת ספרו החדש של העיתונאי המוערך בוב וודוורד "War", בריאיון שנערך עמו הוא חושף פרטים מרתקים בנוגע למערכת היחסים המתוחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.
בשיחה שערך עם האנשי עיתון ה-"וושינגטון פוסט", וודוורד מתאר את מערכת היחסים כ"חשוכה" ומדבר על "חוסר האמון המוחלט" בין השניים. ביידן, כך מצטט וודוורד, אמר לעוזריו הקרובים כי "18 מתוך 19 האנשים שעובדים עבור נתניהו הם שקרנים".
 
ב-"War", שיצא לאור אתמול (שלישי), מתוארת מערכת היחסים בין ביידן לנתניהו כ"רכבת הרים". וודוורד מדגיש כי ביידן מבין שישראל וארצות הברית הן בעלות ברית, אך דאגתו מנתניהו היא "לא יכולה להיות גדולה יותר". ביידן אף כינה את נתניהו "פאקינג שקרן", דבר שמצביע על חוסר האמון החמור ביניהם. "ביידן פתח זאת פומבית, לא רק בשיחות פרטיות", ציין וודוורד, "ולהגיד לאנשים הקרובים ביותר שלו שהאיש הזה שקרן, מראה על חוסר אמון מאוד חמור".
וודוורד מוסיף כי הדרמה מאחורי הקלעים היא "אסטרטגית ולא רגשית", במיוחד בתקופות של חוסר ודאות. הוא מציין גם שסגנית הנשיא קמלה האריס ייעצה לביידן לומר לנתניהו "קח את הניצחון" לאחר מתקפה איראנית באפריל, מה שמצביע על מעורבותה במשא ומתן.

העיתונאי והסופר האמריקאי בוב וודוורד, קרדיט: צילום מסך מתוך איקס/ @realBobWoodward
 

במהלך ריאיון שנערך עמו וודוורד, מדגיש גם את השפעת ביידן על שחרור החטופים, כשמציין כי "לא הייתה שום תזוזה מצד ישראל". הוא מצטט את נתניהו שאמר לאמריקנים בתחילת המלחמה כי "לא טיפה, לא גרם של כל דבר ייכנס לעזה כדי לעזור לאנשים", דבר שדרש שכנוע מצד ביידן והאריס.
בנוסף, וודוורד לא חסך בביקורת על דונלד טראמפ, כאשר טען כי הוא "אינו מסוגל לעבוד בצוות" וכי הוא "סכנה למדינה". הוא גם משווה את ולדימיר פוטין להיטלר, בנוגע לפלישה לאוקראינה.
ספרו כולל גם שיחות פנימיות בין הבית הלבן למדינות ערביות, ויחסיהן הלא רשמיים עם חמאס. עבדאללה מלך ירדן מצוטט בשיחה עם אנתוני בלינקן, כאשר הוא אומר: "לא נגיד את זה, אבל אנחנו תומכים בזה שחמאס יובס".
בציטוטים שפורסמו במהלך השבוע שעבר, הנשיא ביידן מתאר את נתניהו כ "הבן של ז*** הזה נתניהו", ואומר "הוא איש רע". כאשר נשאל על האסטרטגיה שלו, ביידן מסכם: "ביבי, אין לך אסטרטגיה".
באפריל, כאשר האמריקאים עזרו במאבק מול מתקפות איראניות, ביידן הצליח "לבלום" את נתניהו מהתגובה. לאחר חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, ביידן התקשר לנתניהו בזעם ואמר: "ביבי, מה לעזאזל? אתה יודע שישראל נתפסת יותר ויותר בעולם כמדינה נוכלת". נתניהו השיב כי "היה מדובר באחד מהטרוריסטים המובילים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כשביידן והשמאלנים כועסים סימן שמשהו טוב קורה ליהודים
    ניר 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחמיצו בצד אנשי האתמול.
    סגור
  • 2.
    רק על הנזק ליחסיי ישראל ארה"ב ביב צריך להתפטר
    מציאותי 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא שאין עשרות סיבות נוספות. מעולם לא הייתי חרד לגורל ישראל כמו היום. והזכרון שלי מגיע למלחמת יום כיפור.
    סגור
  • 1.
    צודק במליון אחוז
    ביידן 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפאקינג שקרן הוא בן אלף ז**ות
    סגור