בעולם

טראמפ והאריס מנותקים? מתעלמים מהנושא שהכי מעסיק את האמריקאים

"זו כלכלה, טמבל": שלושה שבועות לבחירות בארה"ב ובזמן שהכלכלה האמריקאית חווה צמיחה ויוקר המחייה מזנק נדמה היא לא מעניינת לא את המועמדים קמלה האריס ודונלד טראמפ ולא את ציבור הבוחרים  
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס (צילום shutterstock)
בעוד כ-20 ימים, אמריקה הולכת לבחירות. נכון לשעה זו, המרוץ בין שני המועמדים עוד צמוד, ולאחר תקופה ממושכת שבה המועמדת הדמוקרטית, סגנית הנשיא קמלה האריס, הובילה, הסקרים לא מנבאים באופן ברור מי עומד לנצח את הבחירות ולהיכנס לבית הלבן.
לאורך השנים, הציבור האמריקאי העיד שהנושא החשוב ביותר עבורו הוא הכלכלה, אך תמונת המצב הנוכחית מראה שזה לא מעניין לא אותו ולא את שני המועמדים לנשיאות. כל הנתונים והמדדים של החודשים האחרונים מעידים על כך, שלראשונה מזה שנים, הכלכלה האמריקאית נמצאת במצב מצוין. בזכות צמיחה חזקה, נתון אבטלה נמוך, התמתנות האינפלציה ועליות מטאוריות בוול סטריט. לכן, מפתיע שדווקא סגנית הנשיא קמלה האריס, שיכולה להרוויח הון פוליטי מהמצב, בוחרת להתעלם ממנו.
הגורמים העיקריים לחוסר ההתייחסות לכלכלה בקמפיינים של שני המועמדים הם הקיטוב ההולך ומתרקם באוכלוסייה ושימוש נרחב במידע שקרי ושגוי על ידי גורמים שונים בשתי המפלגות.
התומכים של כל אחת מהמפלגות חושבים שהמצב של הכלכלה האמריקאית ישתפר רק אם המועמד שלהם יהיה בשלטון. בהתאם לכך, הסקרים מראים שמרבית הרפובליקנים טוענים שלמרות שהמצב בשטח מראה אחרת, הכלכלה המקומית נמצאת במצב רע מאוד.
אחרי ששני המועמדים הבינו שהנתונים הכלכליים של ארה"ב לא משכנעים את ציבור המצביעים, סגנית הנשיא האריס עלתה על הגורם העיקרי שמונע ממנה להשתמש בהישגים הכלכליים של ממשל ביידן - העובדה שלמרות שהאינפלציה בירידה, יוקר המחיה ממשיך לעלות.
מסקנה זו מתבססת על ההנחה שהציבור האמריקאי שם דגש משמעותי על ההוצאות השוטפות שלו, ולכן בתוכנית הכלכלית הראשונה שהאריס הציגה, היא התייחסה רבות למאבק בהפקעת מחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה