השוק

המדדים בוול סטריט בשיא, ואיך ישפיעו הבחירות הקרובות על המשך השנה?

המדדים בוול סטריט כובשים שיא חדש, בפעם ה46 השנה, ואיך ישפיעו תוצאות הבחירות על החודשים הקרובים? שלושה תסריטים אפשריים:
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
והנה זה שוב קורה: המדדים בוול סטריט קרובים לשיא חדש , טיפוס למעלה שהתרחש בשנה האחרונה יותר בתדירות של יותר מפעם בשבוע.
המשקיע הישראלי יכול להתבונן במדדים בוול סטריט כשהוא מוריק מקנאה, ולא רק בגלל צבע הדולר: הנגיד הוריד את הריבית בחדות בישיבה האחרונה, וכעת הוא מתלבט בכמה להוריד עוד.
הפרשנים הכלכליים, גם הפסימיים והשמרניים ביותר בעיתונים כמו ה"וול סטריט ג'ורנל" או ה"אקונומיסט" -מסכימים שירידות הריבית ימשיכו, השאלה רק בכמה. 
מדד הS&P נמצא בשער של 5856 , ומדד הנאסדק חצה את שער ה18500. 
מניות הטכנולוגיה מובילות את העליות, ומי שהספיד את מניות השבבים צופה בתיקונים החדאים כלפי מעלה של מניות כאנבידיה, פאלו אלטו, אפל ושזו שטיפסה גבוה מכולן: מניית מטא. 
נראה כאילו דבר לא יזיז את שוק המניות האמריקאי מהמסלול. האמנם? שלושה תסריטים אפשריים של תוצאות בחירות יכולים לשנות במשהו את התמונה. התסריט הראשון, האפשרי והריאלי הוא של מירוץ צמוד ותוצאה לא מוחלטת במשך מספר ימים, תוך מתן פתח לכל אחד מהצדדים להרגיש ש"הבחירות נגנבו" מתחת לאפו. 
השווקים לא אוהבים אי ודאות , והמדדים יכולים לסגת בחדות בימים אלו. 
תסריט אפשרי אחר הוא של ניצחון דמוקרטי של קמאלה האריס. מסורתית: בחודשים הראשונים כשנבחר נשיא  דמוקרטי השווקים יורדים, וכל הפרשנים הכלכליים נכנסים למרה שחורה וכותבים על קץ הכלכלה האמריקאית לשנים הקרובות. בפועל - כעבור מספר חודשים המדדים עולים, ונשיאים דמוקרטים מביאים לשגשוג ולכלכלה בריאה, אף יותר מהרפובליקנים. 
תסריט שלישי הוא נצחונו של דונאלד טראמפ. בשבועות הראשונים השוק יהיה באופוריה ויש לשער שיש מניות שיעלו יותר כמו ."טסלה" של המקורב טראמפ או מניות הנפט. בהמשך - השוק יתייצב , ולא בטוח שהשלטון ישדר יציבות כלכלית כפי שאפשר לצפות.
מה שבטוח, המדדים האמריקאים כך נראה, היו יציבים הרבה יותר לולא היו עכשיו בחירות כלל. אולי זה שלטונו של ביידן, ואולי פשוט כוחו של השוק החזק בעולם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה