השוק

חברת טסלה חושפת הלילה את הרובוטקסי, מי יהנה מכך?

חברת טסלה חושפת הלילה את ה"רובוטקסי" והמייסד אילון מאסק טוען שתכפיל פי עשר את ערך החברה. מי עוד יכול להרויח מכך? מה הדבר יעשה לזמן שלכם? ואיזה מקצוע ישתנה ללא הכר?
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
הלילה חושפת חברת טסלה את המונית האוטונומית שבחברה שקדו על פיתוחה בשנים האחרונות.
אילון מאסק דוהר קדימה: בעוד עולם הטכנולוגיה מתחבט בשאלות אתיות המלוות את המכונית האוטונומית , למאסק זה אף פעם לא הפריע יותר מדי: יש מונית אוטונומית הנוסעת ללא נהג , והיא תושק הלילה.
 על פי מאסק כל השאלות האתיות יכולות  להצטופף במושב האחורי. מאז הוקמה חברת טסלה בשנת 2003 הפרשנים הכלכליים כותבים בכל דו"ח את אותה אבחנה: שווי השוק של טסלה מנופח וגבוה מדי, אחרי הכל זו בסך הכל  חברת מכוניות , וכל ה"הייפ" סביבה , לא שווה 804 מיליארד דולר (שווי השוק ביולי האחרון). 
הפרשנים כותבים, ומניית טסלה עולה.
ויש לכך לא מעט סיבות. לחברת טסלה  שנמצאת כיום בשער 241 דולר, יש ראשוניות בשוק המכוניות החשמליות.
מאסק הוא המפתח החלוץ של הרכב עם הסוללה, והוא ממציא מושבע של פיתוחים עתידניים. לפני הרובוטקסי ,השתעשע מאסק בפיתוח רובוט אורח שיושב ליד מושב הנהג ו"עוזר" בנהיגה. ואם הדבר היה תלוי בו בלבד, כל רכבי טסלה כבר היו אוטונומיים זה מכבר. מה לו ולקשקושי אתיקה או לשאלות מי הנהג האחראי. 
הרובוטקסי שהחברה מציגה היום בלילה הוא בעל פוטנציאל עסקי עצום: שיתופי פעולה עם ענקיות מסחר  כמו אמזון, הפצה של סחורות, מסעדות ובתי אוכל, וגם נסיעות בטוחות לכל המעונינים ולמרחקים ארוכים.
כמו כן היא יכולה לתת זריקת עידוד גם לדגם המתחרה של גוגל , הwaymo , שעד כה לא הצליח לפרוץ את דרכו. 
חישבו רק על הפוטנציאל העצום: שעות נהיגה יהפכו לשעות שבהם אתם יכולים לעשות (כמעט) הכל: לעבוד, לצפות במסכים, לארח במכונית או לנוח. שעות של זמן נהיגה יהפכו לזמן חופשי. וזה כבר משאב שאין לזלזל בו. 
יש  לרובוטקסי יתרון אחד שכבר הפך לבדיחת רשת : אין בה נהג מונית שיפתח איתכם בשיחות על פוליטיקה , או ינהל שיחות עייפות עם בני משפחה. על זה מאסק לא ממש חשב , אבל יש מי שמעריך גם את זה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה