בעולם

מחקר חדש: הגירעון בארה"ב עשוי להעמיק תחת האריס, אך יזנק תחת טראמפ

התוכניות הכלכליות של שני המועמדים לנשיאות יעמיקו את הגירעון יותר מהחקיקה הנוכחית, כך עולה מדוח חדש
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס (צילום shutterstock)
אף אחד לא יהיה מרוצה מהגירעונות הגבוהים הצפויים להיווצר כתוצאה מהתוכניות הכלכליות של קמלה האריס ושל דונלד טראמפ, כך עולה מדוח חדש שפורסם על ידי הגוף הבלתי-מפלגתי הוועדה הפדרלית לאחריות תקציבית. הדוח מנתח את ההשלכות של המדיניות הכלכלית המוצעת על ידי כל אחד מהמתמודדים לנשיאות.
מהדוח עולה בבירור כי יישום המדיניות הכלכלית של המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס עלול להעלות את החוב הלאומי בכ-3.5 טריליון דולר בעשור הקרוב או אף להגיע ל-8.1 טריליון דולר, אף שהקמפיין שלה טוען כי ההשקעות המתוכננות במעמד הביניים ובדיור יכוסו במלואן על ידי מיסים גבוהים יותר על תאגידים והעשירונים העליונים; יישום המדיניות הכלכלית של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ עלול להוסיף לחוב הלאומי כ-7.5 טריליון דולר או אף להגיע ל-15.2 טריליון דולר. זאת, למרות שהוא טוען כי הצמיחה הכלכלית בתקופתו תהיה כה חזקה עד שאין צורך לחשוש מהגירעונות.

הדוח בן ה-34 עמודים התבסס על נאומי המועמדים, מסמכי הקמפיין והודעות במדיה החברתית, והתמקד בנושא החוב הפדרלי, העומד היום על יותר מ-28 טריליון דולר. "החוב ימשיך לגדול מהר יותר מהכלכלה תחת תוכניותיהם של שני המועמדים ובתרחישים רבים יגדל בצורה משמעותית יותר מאשר על פי החוק הנוכחי", כתבו מחבריו. 
ג'ייסון פורמן, פרופסור מאוניברסיטת הרווארד וכלכלן בכיר לשעבר בבית הלבן תחת אובמה, העריך במאמר דעה בוול סטריט ג'ורנל כי תוכניותיה של האריס עשויות לצמצם את הגירעון ב-1.5 טריליון דולר או להגדילו באותו סכום. הערכותיו מצביעות על כך שהתוכניות של טראמפ יגדילו את הגירעון בכ-5 טריליון דולר, וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את התוכניות לבטל מיסים על שעות נוספות ולהסיר את ההגבלה על ניכויי מיסים מקומיים ומדינתיים.
האריס צפויה ליישם הפחתות מס בשווי של 4.6 טריליון דולר. מיסים גבוהים יותר על תאגידים ועל העשירונים העליונים, המוערכים בכ-4 טריליון דולר, לא יכסו את מלוא העלות של תוכניותיה ואת הריבית שתתווסף לחוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה