בעולם

לקראת הבחירות ההיסטוריות: העשירים בפאניקה בגלל קמלה

בעוד קצת יותר משנה יפוג חוק הפחתת המיסים והתעסוקה של 2017 המעניק פטור נדיב ממס עיזבון, מה שמוביל לגל של העברות הון לדורות הבאים
שרון בירקמן | 
קמלה האריס (צילום shutterstock)
עם עלייתה בסקרים של המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס, ניכרת עלייה בהעברות הון לילדים בקרב בעלי ההון בארצות הברית. לפי החוק הקיים, ניתן להעביר עד 13.61 מיליון דולר (או 27.22 מיליון דולר לזוגות) לבני משפחה או ליורשים בפטור ממיסי עזבון או מתנה. ההטבה צפויה לפוג בסוף 2025.
יועצים ועורכי דין לענייני מס אמרו ל-CNBC, כי המירוץ הצמוד בין קמלה האריס לדונלד טראמפ גרם למשפחות עשירות להאיץ את התוכניות להעברת נכסים בפטור ממס. חוק הפחתת המיסים והתעסוקה של 2017, המעניק פטור ממס עיזבון בשיעור גבוה, צפוי לפוג בעוד כשנה. אם החוק לא יוארך, הפטור ממס יירד באופן משמעותי ותשלומי מס הירושה עשויים לעלות בצורה משמעותית.
מנהלת העיזבון הראשית בנורתרן טרסט אמרה ל-CNBC כי בעלי ההון חשים "תחושת דחיפות" ומתלבטים אם להעביר את הרכוש עכשיו או לחכות. שיועצים ועורכי דין לענייני מס אמרו לכלי התקשורת כי סיום הפטור ממס העיזבון הוא הנושא הדחוף ביותר ללקוחותיהם.

חלון הזמנים למשפחות המעוניינות לנצל את מס העיזבון המופחת מוגבל. ייתכן שייקח חודשים לנסח ולהגיש חקיקה חדשה לאחר שהנוכחית תפוג. בנוסף, במצב דומה בשנת 2010, נוצר עומס כבד על עורכי הדין ורבות מהמשפחות שרצו לנצל את המיסוי המקל נשארו תקועים. יועצים אמרו ל-CNBC שקיים סיכון דומה אם ימתינו עד לאחר הבחירות.
מעל 84 טריליון דולר צפויים לעבור לדורות הצעירים בעשורים הקרובים. מומחי מיסוי אמרו ל-CNBC שמשפחות יכולות לבנות את העברות הנכסים בצורה גמישה — למשל, להעביר מתנה קודם כל לבן הזוג, לפני שהיא ניתנת לילדים, או להקים נאמנויות שיפזרו את חלוקת הכסף לאורך זמן ובכך יפחיתו את הסיכון ל"סינדרום העושר הפתאומי" אצל הילדים.
האריס חשפה את התוכנית הכלכלית שלה, במסגרתה יעלו שיעורי המס לבעלי הכנסות גבוהות. שיעורי המס הגבוהים ביותר על הכנסות אישיות יגיעו עד 44.6%; מס החברות יעלה ל-28% במקום 21% כיום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה