בעולם

רפורמת המיסים של קמלה האריס נחשפת: עשירים ישלמו יותר

המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס מעלה לדיון ציבורי הצעה למערכת מיסים חדשה. במסגרת התוכנית האריס מעוניינת להטיל מיסים גבוהים יותר על העשירים והחברות הגדולות. רוב האמריקאים, ובמיוחד ההורים, עשויים למצוא את עצמם מרוויחים מהשינויים
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס (צילום shutterstock)
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס, מציעה רפורמה מקיפה במערכת המיסים האמריקאית, שמטרתה להפחית את נטל המיסים על רוב האמריקאים, במיוחד המשפחות, ולהטיל אחריות רבה יותר על העשירים והחברות הגדולות. 
היעד בתוכנית המיסים של האריס הוא להעלות את המיסים בעד חמישה טריליון דולר בעשור הקרוב, אך גם לקצץ מיסים אחרים ביותר מארבעה טריליון דולר. בכך, האריס מקווה לשנות את המבנה הכלכלי ולהעביר את נטל המיסים לעשירים ולחברות, תוך שמירה על שיעור מיסים נמוך עבור רוב האמריקאים.
האריס מעוניינת להעלות את שיעורי המס לבעלי הכנסות גבוהות. שיעורי המס הגבוהים ביותר על הכנסות אישיות יגיעו לרמות הגבוהות ביותר מאז 1986 - עד 44.6%. בנוסף, האריס מציעה להעלות את שיעור המס על חברות ל-28% (בהשוואה ל-21% כיום) וכן כי חברות גדולות יידרשו לשלם מס מינימלי של 21% במקום 15%. המס על רווחים מחו"ל יעלה.

אחת ההצעות המרכזיות ברפורמה של האריס היא מיסים על רווחי הון לא ממומשים עבור בעלי הון של מעל מאה מיליון דולר. זהו שינוי מהותי, שכן כיום רווחי הון נמדדים רק כאשר הם ממומשים. 
להאריס יש חדשות טובות ליתר האמריקאים: הרפורמה תשמור על רמת המיסוי הנוכחית או אפילו להפחית את המיסוי עבור רוב הציבור. האריס מתחייבת להימנע מהעלאת מיסים על משקי בית עם הכנסה שנתית של מתחת ל-400,000 דולר, תוך שהיא מציעה הפחתות נוספות למי שנפגע מהקיצוצים של טראמפ. כזכור, ב-2017 העביר טראמפ את חוק הפחתת המיסים ותעסוקה שכלל קיצוצי מיסוי שהפחיתו את שיעורי המס על הכנסות אישיות ועל חברות; התוכנית הגבילה את ניכויי המס (SALT) ל-10,000 דולר, דבר שפגע במיוחד בתושבים במדינות עם מיסים גבוהים, כמו ניו יורק וקליפורניה. הפחתת שיעורי המס על הכנסות ורווחי הון הובילה לכך שהעשירים היו הנהנים המרכזיים מההטבות הגדולות יותר.
משפחות, במיוחד הורים, ייהנו מהטבות מס. האריס מציעה להחזיר את זיכוי המס לילדים בסכום של 6,000 דולר, בנוסף להחזרי מס נוספים עבור ילדים צעירים במטרה לסייע למשפחות ולהקל על הנטל הכלכלי של ההורים. 
בנוסף, התוכנית מציעה להחזיר את זיכוי המס עבור הכנסות נמוכות ואת המשך הסובסידיות בתחום הבריאות.
התוכנית של האריס כוללת גם התייחסות להטבות שניתנו בחוק הפחתת המיסים ותעסוקה מ-2017, שצפויות לפוג ב-2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה