כסף וצרכנות

המניה של ענקית הקניות קורסת אחרי שלא עמדה בתחזיות, מחאות ברחובות

מניית חברת ההחזקות PDD, המחזיקה בפלטפורמת הקניות Temu, צנחה בכ-15% לאחר שפרסמה את דוחות הרבעון השני לשנת 2024. התוצאות מגיעות על רקע גל מחאות נמשך של סוחרים, הטוענים כי החברה מונעת מהם כספים המגיעים להם
שרון בירקמן | 
אתר Temu (צילום shutterstock)
PDD Holdings, הבעלים של פלטפורמת המסחר המקוונת Temu, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2024. . ההכנסות לרבעון אפריל-יוני הסתכמו ב-97.06 מיליארד יואן (כ-13.36 מיליארד דולר), לעומת תחזית ממוצעת של 100 מיליארד יואן. מדובר בגידול של 86% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, הנתון נמוך מהתחזית ב-2.9%.
ההכנסה הנקייה המיוחסת לבעלי המניות הרגילים ברבעון הגיעה ל-32 מיליארד יואן, גידול של 144% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. 
לאחר שהחמיצה את תחזית ההכנסות לרבעון השני, מניית החברה צנחה ביותר מ-15% במסחר המקדים בניו יורק ביום שני.

התוצאות המאכזבות מגיעות על רקע מחאות נמשכות של סוחרים בסין נגד החברה. המחאות החלו ב-13 במאי במטה הפעילות של Temu בגואנגג'ואו, ומתמקדות בטענות של סוחרים כי החברה מטילה עליהם קנסות לא הוגנים ומונעת מהם תשלומים המגיעים להם. לטענת הסוחרים, Temu מחייבת אותם בקנסות העשויים להגיע עד פי חמישה ממחיר המוצרים, ללא ראיות מצולמות לתלונות הלקוחות. 
המחאות הגיעו לשיא ב-29 ביוני, כאשר עשרות סוחרים פרצו למטה החברה ואילצו את הצוות לעזוב את המקום. 
ביום שני ה-19 באוגוסט, התכנסו שוב למעלה ממאה סוחרים מול משרדי Temu בדרישה להחזר הקנסות ולתשלום ההכנסות שעוכבו.
לאחר פרסום התוצאות פרסמה PDD Holdings הודעה בה הדגישה כי תמשיך לפעול בנחישות נגד סוחרים באיכות נמוכה. "נשקיע רבות בבניית אמון ובטיחות בפלטפורמה, נתמוך בסוחרים איכותיים ונשפר ללא הרף את האקוסיסטם של הסוחרים, גם אם נצטרך להתמודד עם ירידה זמנית ברווחיות," אמר יו"ר PDD Holdings, צ'ן ליי.
Temu, שהושקה בארה"ב בספטמבר 2022, הפכה לאחת הפלטפורמות הצומחות ביותר בעולם, עם יותר ממאתיים מיליון משתמשים פעילים חודשיים ברחבי העולם. הפלטפורמה מתמודדת עם לחץ רגולטורי גובר בארצות הברית ובאירופה על רקע האשמות שונות, כולל שימוש בעבודת כפייה והפרות קניין רוחני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה