כסף וצרכנות

מכת מטבעות מזויפים בישראל: בדקו בארנק את מטבעות ה-10 שקלים

המשטרה מעריכה כי מדובר בתעשייה המגלגלת כחצי מיליארד שקלים בשנה, מאחורי הזיוף עומדות מחרטות משוכללות הפזורות ברחבי הארץ, בעיקר באזורי השפלה, המשולש והצפון. הקמתן של מחרטות אלו מעידה על התחכום הגובר של ארגוני הפשע ועל יכולתם להתאים את פעילותם לתנאי השוק
מערכת ice |  3
כסף (צילום shutterstock)
בעוד המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים כלכליים, ארגוני פשע מצאו דרך חדשה להרוויח על חשבון הציבור - זיוף מטבעות ושטרות. לאחרונה, התגלה כי לא רק שטר ה-200 שקלים זויף באיכות גבוהה, אלא גם מטבע ה-10 שקלים הפופולרי. המשטרה מעריכה כי מדובר בתעשייה המגלגלת כחצי מיליארד שקלים בשנה, נתון המדגיש את חומרת התופעה ואת הקושי במיגורה.
על פי מאקו, מאחורי הזיוף עומדות מחרטות משוכללות הפזורות ברחבי הארץ, בעיקר באזורי השפלה, המשולש והצפון. הקמתן של מחרטות אלו מעידה על התחכום הגובר של ארגוני הפשע ועל יכולתם להתאים את פעילותם לתנאי השוק. עלות הייצור הנמוכה - בין שקל לשניים למטבע - לעומת מחיר המכירה של חמישה שקלים, מבטיחה רווחים גבוהים לעבריינים ולבעלי עסקים המעורבים בהפצה.

המצב הכלכלי המאתגר מהווה קרקע פורייה להתפשטות התופעה. מטבעות מזויפים מוצאים את דרכם לשווקים, רשתות מזון ופיצוציות, כשהם נטמעים בקלות בשוק הישראלי ללא בדיקה מעמיקה. החשש הוא שהתופעה מתרחבת גם למטבעות של 5 שקלים, מה שמגדיל עוד יותר את היקף הזיוף ואת הנזק הכלכלי הנגרם למשק.
המשטרה מודה בקושי הרב במאבק בתופעה זו. למרות הצלחות מסוימות בסיכול פעילות המחרטות, חלקן פועלות בשטחי הרשות הפלסטינית, מחוץ לתחום השיפוט הישראלי. זאת ועוד, הקלות היחסית בהפצת המטבעות המזויפים והרווחים הגבוהים הופכים את המשימה לכמעט בלתי אפשרית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אין טיפול יש זיוף
    אהרון 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת בעיה ה זיוף לא מטופל ן לא הולכים ל כלא ל הרבה זמן אין הרתעה אין חוק ו אין פחד ה כלא כנראה גם לא מרתיע ו עושים הרבה כסף ו חיים טובים ו ה שופטים מרחמים ו ה אזרח פשוט סופג את ה זיוף הגיע הזמן לטפל ב קשיחות ב נושא ה סיוף ו כל סוגי ה פשע
    סגור
  • 2.
    ואיפה שר הפיתות? (ל"ת)
    מורדי 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 1.
    איך נבדוק אם לא נתתם סימנים לזיהוי הזיוף? (ל"ת)
    מתלונן 08/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור