בארץ

הסכם בין חמאס לפת''ח על ניהול הרצועה. אלו הפרטים

על פי פרסום זר, תנועות הפתח וחמאס הסכימו להקמת ועדה משותפת לניהול רצועת עזה, זאת במטרה להתמודד עם תוכנית ישראלית שתעביר את השליטה ברצועה לצה''ל

דורון בלוך | 
חמאס (צילום shutterstock)
בדיווח שפורסם היום (שלישי) ברשת סקיי ניוז הערבית, דווח כי התנועות חמאס ופתח הגיעו להסכם בנוגע לניהול רצועת עזה. אשר במסגרתה תוקם ועדה ועדה משותפת, שתשלוט ותנהל את הנושאים העיקריים ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה.
על פי ההסכם, במסגרתו תוקם הוועדה שתהיה מורכבת מ-10-15 חברים מקצועיים, שהוגדרו כ'אינם קשורים לפלגים הפלסטיניים', ובכך תהיה הוועדה אמונה על ניהול המעברים לרצועה, תיקי הבריאות, הסעד , המחסה, וכן הפיתוח החברתי והחינוך.
עוד על פי הפרסום, מקורות דיווחו כי ההסכם בוועדה זו בא מתוך מטרה לבלום את התוכנית של ראש הממשלה נתניהו להקים מינהל אזרחי ישראלי לניהול שטח רצועת עזה , במסגרתו צה''ל יהיה הגוף שמקבל ההחלטות שולט על הנעשה ברצועה.
כמו כן, בשיח הפלסטיני, סוגיית היום שלמחרת תום המלחמה ברצועת עזה נחשבת למחלוקת גדולה. שם טוענים כי ראש הממשלה נתניהו אומר שאין טעם בשום דיון על הניהול העתידי של רצועת עזה לפני חיסול חמאס, ומוסיף כי "הנאומים למחרת, כל עוד חמאס יישאר כפי שהוא, יהיו כלום. יותר מדיבור ריק."
יש לציין, כי למרות ההסכם בין החמאס לפתח, בפועל הם אינם הגופים שיכריען בנוגע ליישות שתשלוט ברצועה, אך עצם הצגת תוכנית אסטרטגית שלהם ליום שאחרי, יכולה להשפיע על דעת הקהל של העולם וכן של ארה''ב, זאת לנוכח כך שישראל טרם פרסמה תוכנית אסטרטגית מסודרת לכך, וכן בתוך ישראל סוגיית שליטת ברצועה ביום שאחרי המלחמה עדיים שרויה במחלוקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה