בארץ

נתניהו מתקפל? זו ההבטחה שנתן לביידן בנוגע לתקיפה באיראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחחו לאחר יותר מחודשיים שלא דיברו בנוגע לתקיפה הישראלית באיראן. השניים דנו ביעדי התקיפה ונתניהו התחייב לביידן שישראל לא תתקוף יעדי גרעין או מתקני נפט איראנים | כל הפרטים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן, עלי ח'אמנאי (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג, ויקיפדיה/ khamenei.ir)
פרטים נוספים על התקיפה המסתמנת באיראן: יותר משבועיים לאחר שמשמרות המהפכה שיגרו אל עבר ישראל קרוב ל-200 טילים בליסטיים, ובממשלה ממשיכים לדייק את התוכניות. תחילה נטען שהמתקפה הישראלית בשטחי איראן תכלול פגיעה במתקני נפט או גרעין, אך דיווח חדש חושף תמונת מצב שונה.
על פי הדיווח שפורסם במהלך הלילה (בין שני לשלישי) ב-"וושינגטון פוסט", לראשונה מזה יותר מחודשיים ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחחו ביום רביעי האחרון. בשיחה, השניים התמקדו בתקיפה המסתמנת באיראן ובמהלכה נתניהו אף התחייב לביידן שזו תתמקד במתקנים צבאיים של משמרות המהפכה ולא בפגיעה במתקני גרעין או נפט.
בכתבה מצוטטים שני גורמים מעורים בנושא אשר טענו שהפעם בשונה משיחות קודמות של השניים נתניהו הציג קו מתון בהרבה וישנן שתי סיבות עיקריות לכך. תחילה העובדה שארה"ב שלחה לישראל את מערכת ההגנה האווירית THAAD. כמו כן, נטען גם שנתניהו הבין שתקיפה משמעותית ביעדי גרעין או מתקני נפט בניגוד לעמדה האמריקאית עלולה להתפרש כניסיון להתערב בבחירות לנשיאות שיתרחשו ב-5 לנובמבר. 
לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבה לדיווח של הוושינגטון פוסט ומסרו כי: "אנו מקשיבים לדעות של הממשל האמריקני, אך נקבל את ההחלטות הסופיות שלנו על בסיס האינטרסים הלאומיים של ישראל".
לאחר שהוצגו לראש הממשלה כמה תוכניות תקיפה אפשריות, אמש בהמשך להכנות לתקיפה ראש הממשלה ערך פגישת התייעצות בהשתתפות שרים (החברים בקבינט) וחלק מראשי מערכת הביטחון. בפגישה נדונו התרחישים השונים לתגובה האיראנית לתקיפה הישראלית בשטחה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה