נבחרת אייס

המלחמה נועדה לשרת את הישרדות נתניהו: לא תהיה תמונת ניצחון | יריב אופנהיימר

את נסראללה אי אפשר לחסל פעמיים, מבצע הביפרים כבר בוצע, בצמרת חיזבאללה כבר פגענו, ואל הכפרים הצמודים לגבול כבר פשטנו. אין לנו מה להשיג מהמשך המלחמה בלבנון ובעזה. לאחר הישגים צבאיים והפגנת יכולות צבאיות ומודיעיניות, מכאן לישראל יש רק לאן לרדת
יריב אופנהיימר על המלחמה עם חיזבאללה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין, חיים גולדברג, דובר צהל)
לא תהיה תמונת ניצחון, לא יגיע הרגע שבו הצד השני ייעלם ויושמד, לא נגיע למחבל האחרון, איראן, חיזבאללה וחמאס לא ייעלמו.
במקום זאת, צפויה לנו שגרה מדממת וקטלנית של טילים, כטב״מים, מטענים ופיגועים, דשדוש בלתי נגמר של אזעקות ולוויות, שחיקה איטית וקטלנית בחוסנה של ישראל, מלחמת התשה נטולת יעדים ראליים שתימשך שנים ותשחק לידי איראן ושלוחותיה. אנחנו עוד נתגעגע להודעות של חיזבאללה בדבר הרצון להפסקת אש ללא תנאים מוקדמים, הסירוב הישראלי לדון על סיום המלחמה יעלה לנו ביוקר.
את מחיר אשליית הניצחון שלעולם לא יגיע ישלמו המשפחות, שבניהם ובנותיהם עדיין בחיים. אותן משפחות שהמזל עדיין עומד לצידן. אך בעוד שבוע, שבועיים, חודש, או שנה הדפיקה האיומה תגיע גם אל דלת ביתם וגם הן יצטרפו למשפחת השכול.
את מחיר הימשכות המלחמה ישלמו החטופים, שהסיכויים להוציא אותם חיים ושפויים הולך וקטן, הנטל הצבאי ייפול על כתפיהם של אנשי המילואים שכבר נשחקו עד דק, וייאלצו להחזיק בשארית כוחם את המערכה, הכלכלה תמשיך להידרדר והתמיכה הבין לאומית תלך ותתפוגג.
מספר הפצועים ימשיך להמיר, גדודים שלמים של קטועי גפיים, מצולקי גוף ונפש יצטרפו למעגלי השיקום, וישאו את פצעי המלחמה לשארית חייהם.
כמו בעזה, כך גם בצפון, נתניהו גרם לנו להתמכר למלחמה. כשהיו הצלחות מבצעיות באולפנים ידרשו ללכת עד הסוף ולהמשיך קדימה, וכשיהיו עוד אסונות ותקלות, הקריאות יהיו לנקמה, ללמד לקח, להחזיר את ההרתיע ולהראות להם מי אנחנו. מלחמה אין סופית, צ׳ק פתוח, מבלי להסתכל על החשבון.

נתניהו ותועמלניו הצליחו, בשם ה-״ניצחון המוחלט״, כל מחיר ראוי לשלם, חיילים, חטופים, אזרחים, את הכול אפשר להקריב. מעולם לא הייתה בישראל אדישות כה מזעזעת למחירים הבלתי נתפסים שמביאה עמה המלחמה. הלב נשבר לרגע וחוזרים בלהט אל תמונת הקרב.
לראשונה בהיסטוריה הישראלית, לא סופרים את מספר ההרוגים והפצועים קשה, ההודעות על נפילת חיילים הפסיקו להפוך את הבטן, השמות והתמונות הפכו לשגרה טורדנית בשידורי החדשות, שלאחריה אפשר להתבשם מעוד הפגזה של מבנה או חיסול של מפקד זוטר בכוחות הצד השני.
האופוזיציה משותקת, חוששת לאבד תמיכה, מגבה ולעיתים מלבה את המשך הקרבות. הנסיקה של ליברמן בסקרים מעוררת קנאה, ובמקום להציג אלטרנטיבה, ראשי המחנה מאגפים את נתניהו מימין, הישועה לא תבוא משם.
העולם מצידו, התייאש, שרי החוץ של מדינות אירופה וארה״ב הרימו ידיים והפסיקו להגיע.
 
זאת כבר מזמן איננה מלחמת ברירה, וספק אם אי פעם הייתה. זאת מלחמה פוליטית הנועדה לשרת את הישרדותו של נתניהו תוך הגשמת הרצונות המשיחיים של שותפיו מימין, ובראשן כיבוש והקמת התנחלויות בעזה.
הממשלה לא מוכנה לסגור את המלחמה בדרום, לא מעוניינת בעצירת המלחמה מול לבנון ומסלימה את המלחמה מול איראן. אין משא ומתן מדיני באף חזית, אין פתח להידברות, אין רצון לתרגם את ההישגים הצבאיים למציאות מדינית חדשה, שתבטיח את שלום האזור ותאפשר את חזרת התושבים לבתיהם ואת החטופים הביתה.
למלחמה הזאת אין סוף טוב, אין סוף בכלל, זה ייגמר בבכי.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    יריב לך תיתאבד ! (ל"ת)
    אסף 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 7.
    הארכת המלחמה ללא צורך- פשע נגד העם
    צבי יואל 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אני חושב כי יריב מתאר כאן תמונה מעט חד צדדית, הנובעת מהתנגדותו החד משמעית לימין ולממשלת נתניהו. יחד עם זאת, רוה"ם- בשבתו עם עצמו- צריך להיות משוכנע שיש סיבות מוצדקות לניהול מלחמה רב חזיתית מזה יותר משנה. האם אין מקום לחתור להסדר הפסקת המלחמה, כשידינו על העליונה, יגברו הסיכויים לשחרור חטופינו וכמובן נחסוך בחיי אדם. הארכת המלחמה באופן מלאכותי, כדי לשרת אינטרסים של הישרדות רוה" מ וממשלתו- פשע. מתי תקום ועדת חקירה ממלכתית? זאת, כדי לנקות את האווירה הלאומית וכדי שהעם יידע באופן ברור, מה הביא את 7.10 ומה קרה סביב האסון הקשה הזה!! רוה" מ צריך גם לשקול המורשת שהוא משאיר ולא לקלקל היום את כל הישגים מן העבר- מה ששלו- שלו, אך בל יגיע להחלטות , שאינן מתיישבות עם האינטרס העליון של העם והמדינה ובל יעדיף אינטרסים אישיים- הישרדותיים- משפטיים- מיפלגתיים- מיגזריים!!!
    סגור
  • 6.
    דייי! די עם המנטרה האוילית הזאת. למה? כנס ותבין
    שמול 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין לכם ואתם לא מסוגלים לייצר מנהיגים ראויים לשמם. השיאהאידיאולגי והמחשבתי שלהם רל"ב. אין לכם אידיאולוגיה יהודית ואפילו כבר לא ישראלית(בן גוריון, אלון, גולדה) אתם שונאים את העם הזה ושונאים את עצמכם. אז מה נשאר? ברירה רק ביבי
    סגור
  • 5.
    אתה שפן (ל"ת)
    יוסי 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    תגובה
    יויו 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד שמאלני בשקל.מתאים לערוצי התבהלה
    סגור
  • 3.
    "כותב הכתבה אינו-מחובר למציאות"
    הערה: 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נא לא לשים לב לנביאי זעם מסיתים במהלך מלחמה של מדינת ישראל. שימו לב לתסרוקת הלוזרית של אנשי השמאל.
    סגור
  • 2.
    אופנהיימר לך לאלף...................
    ביביסט שרוף 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תבוסתן עלוב לך תחייה בעזה רק נהי ובכי
    סגור
  • 1.
    אופן
    יוסי 10/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך לישון, יהודון קטנטן חסר ערך
    סגור