בארץ

החלה שיחת נתניהו עם ביידן בהשתתפות האריס

החלה שיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. כאשר בשיחה גם סגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות, קמלה האריס משתתפת, וכן בכירים בטחוניים בישראל.
דורון בלוך | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו חסם את טיסתו של שר הבטחון יואב גלנט עד לאחר שישוחח עם נשיא ארה''ב ג'ו ביידן, כעת החלה שיחת נתניהו עם ביידן. זאת כאשר בשיחה נוכחת על קו הטלפון גם סגנית הנשיא והמועמדת לנשיאות קמלה האריס. השיחה, באה על רקע תכנון התגובה הישראלית למתקפה האיראנית, וכן על ההתפתחויות במלחמה בלבנון. 
כאמור, לאחר שהשר גלנט, הנתפס בצמרת הבטחון האמריקאית כאדם יחסית נח לשיתוף פעולה, הנמצא בקשר רציף עם ראשי הבטחון האמריקאיים, כגון מקבילו לויד אוסטין וכן עם מפקד פיקוד המרכז האמריקאי, היה אמור בשעות אלו ממש להיות נוכח בפגישות עימם באמריקה, במסגרת ביקור בזק של 24 שעות, נתניהו חסם זאת מתוך רצון לשוחח קודם בישירות עם הנשיא ביידן. 
השיחה, אליה מגיעים השניים באווירה טעונה, צפויה להתנהל תחת חילוק הדעות באשר לתגובה הישראלית לאיראן, כאשר באמריקה פועלים במרץ למתן את התגובה הישראלית ומעוניינים במניעת הסלמה מול איראן וכן מול לבנון. כאשר לשיחה נתניהו מגיע תחת הגישה, כפי שאמר בעבר, כי הוא "היחיד שמסוגל לומר לאמריקה לא". 

נתניהו בשיחה בלשכתו. קרדיט: דוברות ראש הממשלה
בשיחה, המתקיימת מלשכת ראש הממשלה בירושלים, משתתפים, כפי המופיע בתמונה, היועץ המדיני אופיר פלק, גיל רייך סגן ראש המל''ל, יוסי דרזנין, בכיר נוסף במל''ל, מזכירו הצבאי רומן גופמן, עוזרו של גופמן העוסק בענייני המודיעין צחי ברוומן, וכן השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה