בעולם

"הזדמנות ליום שאחרי": ביידן והאריס מגיבים לחיסול סינוואר

בצמרת האמריקאית מתייחסים לחיסול ינוואר, וטוענים כי הדבר הינו הזדמנות לעסוק ביום שאחרי המלחמה ולפעול כנגד איראן "אנחנו לא יכולים לתת לרגע הזה להתבזבז"
דורון בלוך | 
ביקור ג'ו ביידן בישראל (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
לאחר חיסול מנהיג החמאס יחיא סינוואר, והתגובות בישראל של ראש הממשלה נתניהו ושל שר הבטחון יואב גלנט, גם בארצות הברית מגיבים לחיסול הדרמטי. נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן אמר על העניין ״זה יום טוב, ישראל והעולם במקום טוב יותר. אין ספק שזהו יום של הקלה. בדומה למראות שהיו באמריקה לאחר שהנשיא אובמה הורה על המבצע לחיסול אוסאמה בן לאדן בשנת 2011". עוד הוסיף לומר ״כעת קיימת הזדמנות ל'יום שאחרי' ברצועת עזה ללא שלטון החמאס, ולהסדר מדיני שיוביל לעתיד טוב יותר עבור ישראלים ופלסטינים כאחד. יחיא סינוואר היווה מכשול בלתי עביר להשגת כל המטרות הללו. המכשול הזה כבר לא קיים, אך עבודה רבה עוד לפנינו״.
סגניתו, והמועמדת לנשיאות קמלה האריס אמרה: "לישראל הזכות להגן על עצמה, חמאס הושמד והנהגתו חוסלה. זה מביא לנו רגע והזדמנות להפסקת אש בעזה, שחרור החטופים, וסיום סבלם של העזתים. זה הזמן להתחיל ביום שאחרי" והיועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג׳ייק סאליבן ציין כי המודיעין האמריקאי סייע לישראל במהלך המצוד אחרי הבכירים בחמאס, ובתוכם גם סינוואר.
הדובר של הבית הלבן פרסם "הצדק שוב יצא לאור על ידי הגברים והנשים האמיצים של הצבא הישראלי. יחיא סינוואר, האדם השפל והמגעיל שתכנן את הטבח ב-7 באוקטובר, מת. חייו של סינוואר היו התגלמות הרוע וסומנו בשנאה לכל מה שטוב בעולם. מותו מביא תקווה לכל מי שמבקש לחיות בחופש, והקלה לישראלים שביקש לדכא. זו תזכורת לחמאס ולכל מי שהיה מעורב בפיגועי ה-7 באוקטובר: אולי תנסו להטיל אימה ולהפחיד, אבל מי שחי תחת דגל החירות לעולם לא ייכנע. הלהבה הנצחית של החירות ואמונת העם היהודי לעולם לא תכבה על ידי אפלת הברבריות ואכזריות האנטישמיות"
עוד הוסיף "ובכל זאת, מותו של האיש הזה אינו סוף מאבק ההישרדות של ישראל. ברגע זה, כשהמנהיגים צמאי הדם של חמאס וחיזבאללה נעלמו כעת, על ממשל ביידן-האריס לפעול כעת בצוותא עם ישראל כדי להפעיל מסע לחץ מרבי נגד ראש הנחש: איראן. למרות שממשלת ביידן-האריס גינתה את האסטרטגיות שלו, ראש הממשלה נתניהו הביא לישראל ניצחונות מרובים בקו פרשת המים, כך שאנו נמצאים על המצוק של יום חדש של ביטחון וחופש במזרח התיכון. אנחנו לא יכולים לתת לרגע הזה להתבזבז. אלוהים יברך את ישראל, ואלוהים יברך את אמריקה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה