בעולם

נתניהו שוב מעורר סערה במרוקו: "הטעות" שמרגיזה את העולם הערבי

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הציג לפני שלושה חודשים מפה בה מרוקו מנותקת מחבל הסהרה המערבית, למרות שכחלק מ"הסכמי אברהם" ישראל הודיעה כי היא תכיר באזור, הוא התנצל בפני המרוקאים. אלא שכעת, נתניהו עושה זאת שוב, ובעולם הערבי זועמים וטוענים כי מדובר בפרובוקציה מתוכננת. תעיד על כך העובדה שהפעם לשכת רה"מ לא מתנצלת
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להרגיז את מרוקו ואת העולם הערבי כולו. רק לפני שלושה חודשים, נתניהו הציג בשוגג מפה שבה חבל הסהרה המערבית מנותק ממדינת מרוקו. אותה תקרית מביכה שהתרחשה בשידור חי בריאיון לטלוויזיה הצרפתית,  עוררה סערה רבה במדינה, אלא שהפעם - נתניהו עושה את זה שוב.
בנאום שערך ראש הממשלה בפני עיתונאים דיפלומטיים הוא שוב הציג מפה של מרוקו בלי השטח של חבל הסהרה המערבית, שהוצג כשהוא מנותק ממדינת מרוקו ולא נמצא בשליטתה. בפעם הקודמת, לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעת הבהרה וביקשה התנצלות, אלא שהפעם נראה כי נתניהו לא מתנצל ולא מן הנמנע שהוא עושה זאת בכוונה, כמו שטוענים ברשתות במרוקו,.
בעקבות "הטעות" החדשה של נתניהו, ישנו זעם רב על ראש הממשלה במרוקו. בתקשורת המרוקאית טוענים כי נתניהו עושה את זה בכוונה, שם טוענים שמדובר בפרובוקציה מצד ראש הממשלה. המלך של נתניהו מגיע על אף שב"הסכמי אברהם" מול מרוקו ישראל הכירה בריבונות של מרוקו באזור  חבל הסהרה המערבית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה