בעולם

נתניהו חוטף: "התנגדות לתוכנית ביידן תחזק את הלחץ על ישראל"

ד"ר עומר צנעני, מנהל היחידה המדינית-ביטחונית של קרן ברל כצנלסון, טוען כי הצהרת הממשלה המתנגדת להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית נטולת בשורה חדשה. לדבריו, "היא גם לא תשפיע על היוזמות הבינלאומיות שכבר קורמות עור וגידים". צנעני הוסיף כי רק הפתרון היחיד למצב ברצועת עזה יושג באמצעות הסדר מדיני
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, יונתן זינדל)
סא"ל (מיל') ד"ר עומר צנעני, לשעבר יועץ משרד רה"מ בנושא מדיניות וביטחון לאומי, התייחס היום (ראשון) להחלטת הממשלה שעליה הצהיר רה"מ בנימין נתניהו בישיבה הבוקר, ומתנגדת להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. "התנגדותו של נתניהו לתוכנית ביידן היא המשך המדיניות שהובילה לחיזוק חמאס ול-7 באוקטובר, וזו בדיוק ההתנהלות שמחזקת את הלחץ החיצוני על ישראל".
לדברי צנעני, שמשמש מנהל היחידה המדינית-ביטחונית של קרן ברל כצנלסון ומכון מיתווים, "בהצהרה, שלמרבה הצער גם גנץ ואיזנקוט חתומים עליה, אין שום בשורה חדשה, והיא גם לא תשפיע על היוזמות הבינלאומיות שכבר קורמות עור וגידים. הגענו למצב אבסורדי שבו מדינות העולם נחושות יותר לפעול למען האינטרס הביטחוני של ישראל, בעוד שממשלת ישראל פועלת נגדו".  
בתוך כך, צנעני הוסיף כי הפתרון היחיד לשליטה ברצועת עזה יושג באמצעות הסדר מדיני. "רק הסדר מדיני עם הפלסטינים על בסיס חזון שתי המדינות, בגיבוי אמריקאי ואזורי ותוך קידום נורמליזציה עם מדינות ערב יממש את האינטרס הביטחוני של ישראל. ניסיון הממשלה לבלום את החזון הזה פוגע בביטחון ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נמניהו מציל את ישראל מחיבוק הדוב.
    מיכה 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכנית בידן , גרועה לישראל ונותנת מתנה לטרור . העם צריך לתת גיבוי להתנגדות נתניהו לנשיא .
    סגור