בעולם

הרשות הפלסטינית תשלוט בעזה? "מדינות ערביות מובילות מאמצים"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס בוועידת מינכן לביטחון לסיכויים להביא לשולחן הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. לדבריו, לישראל יש בחודשים הקרובים הזדמנות חסרת תקדים ביחס לשילובה במזרח התיכון. הנשיא הרצוג הדף את דבריו: "בראש ובראשונה יש לדאוג לביטחון ישראל, ולפעול למיגור חמאס"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום יוטיוב/ IsraeliPM)
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס היום (שבת) בוועידת מינכן לביטחון לסיכויים להביא לשולחן הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, בצל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה ולקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, ואמר כי לישראל יש בחודשים הקרובים הזדמנות חסרת תקדים בכל הנוגע לשילוב שלה במזרח התיכון.
"כמעט כל מדינה ערבית רוצה כעת לשלב את ישראל באזור ולנרמל איתה יחסים", אמר בלינקן.  בנוסף, הדגיש שר החוץ האמריקני, כי יש צורך לקדם הקמת מדינה פלסטינית שתבטיח גם את ביטחון ישראל, וציין כי "מתקיימים מאמצים שמובילות מדינות ערביות לרפורמה ברשות הפלסטינית".

לאחר דבריו, נועד בלינקן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג שהגיע אל הוועידה במינכן. הרצוג ענה למזכיר המדינה: "אנחנו מודים לביידן על תמיכתו ועמידתו עם ישראל. שמעתי את ההערות שלך בנושא. בראש ובראשונה יש לדאוג לביטחון ישראל ועל כן עלינו להשלים תחילה את המלאכה הזאת ואת מיגור חמאס".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה