בארץ

רה"מ נתניהו: "מתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית"

על רקע המשך הלחימה בעזה והמגעים לעסקת חטופים ראש הממשלה שוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בהודעה שפרסם, הבהיר כי "הכרה בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום". מנגד, בן גביר וסמוטריץ' דוחפים לקדם החלטת קבינט רשמית בסוגיה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש (שישי) כי הוא "דוחה על הסף" הכרה בינלאומית חד-צדדית במדינה פלסטינית. לדבריו, "הסכם יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר, ללא תנאים מוקדמים". דבריו של ראש הממשלה הגיעו זמן קצר לאחר ששוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במשך כ-40 דקות.
​ממשלת נתניהו מודאגת מאוד מכך שממשל ביידן יבצע מהלך חד צדדי של הכרה במדינה פלסטינית או יאפשר מהלך כזה במוסדות האו"ם וכך יהפוך מדיניות אמריקנית רבת שנים שתמכה בהקמת מדינה פלסטינית רק כתוצאה של מו"מ ישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית.
 
"ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום", אמר רה"מ נתניהו. מדובר בשיחה השנייה שנתניהו וביידן ערכו השבוע. גורם בלשכת ראש הממשלה אמר כי השיחה עסקה בסוגיית החטופים, בהמשך הלחימה בעזה.
 
אחד הנושאים בעיקר בכל הנוגע לפעילה אפשרית ברפיח ובסיוע ההומניטארי לעזה. אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן במהלך פגישתם בירושלים בשבוע שעבר כי הכרה אמריקנית - ישירה או עקיפה - במדינה פלסטינית "תהיה פרס למתכנני ומבצעי טבח 7 באוקטובר", כך לפי שני בכירים ישראלים.
שרי הימין בממשלה בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר דוחפים למהלך מקדים בדמות החלטת קבינט רשמית לפיה מדיניות ממשלת ישראל היא התנגדות למדינה פלסטינית. נתניהו, שבמהלך 15 השנים האחרונות התבטא כמה פעמים בזכות הקמת מדינה פלסטינית, נמנע עד היום מקבלת החלטה רשמית שמתנגדת למדינה פלסטינית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה