השוק

רה"מ נתניהו על הורדת דירוג האשראי: "זה לא כישלון כלכלי"

ראש הממשלה התייחס להחלטת סוכנות הדירוג מודי'ס, וטען כי היא נבעה מכך שישראל נמצאת במלחמה ולא בגלל ניהול כלכלי בעייתי. על רקע הביקורת הנחרצת שפורסמה על תקציב המדינה, הצהיר במסיבת העיתונאים: "אני מוכן להתערב שהדירוג יעלה, נתוני המאקרו שלנו טובים מאוד"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצ"ש) להורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל על רקע המלחמה המתמשכת ותקציב המדינה, על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס בשבוע שעבר. ​"אני לא חושב שיש פה כישלון כלכלי", ענה במסיבת העיתונאים שנערכה במשרד רה"מ בירושלים לשאלה שהופנתה אליו על ידי הפרשן הכלכלי של ערוץ 13 מתן חודורוב.
חודורוב שאל אם נתניהו מתכוון לקחת אחריות על המשבר הכלכלי או לפטר את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בעקבות המהלך, והשיב לו: "נתוני המאקרו של ישראל טובים מאוד, בטח ביחס למדינה שבמלחמה". יו"ר הליכוד הוסיף: "הורדת הדירוג היא בגלל שאנחנו נתונים במלחמה, ולא מסיבות כלכליות. אני מוכן להתערב שהדירוג יעלה".
"כשיראו שאנחנו מנצחים, אתם תראו את הדירוג חוזר בחזרה. אגב, 'הכסף החכם' כבר מבין את זה. יממה או שתיים אחרי הורדת הדירוג - אנחנו הנפקנו אגרות חוב והיה שיא בביקוש. זה אומר דרשני". ביחס להיתכנות עסקת חטופים הוסיף נתניהו: "תמצית המאבק היא מו"מ ולחץ צבאי תקיף. עד לרגע זה דרישות חמאס הן הזויות ומשמעותן תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. כשהחמאס ירד מהתשובות ההזויות נוכל להתקדם".
 
"ישראל תילחם עד לניצחון המוחלט, מי שרוצה למנוע מאיתנו לפעול ברפיח בעצם אומר לנו תפסידו במלחמה. אני לא אתן לזה יד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק !!! זה כישלון אישי !!!!! (ל"ת)
    יוסיפון 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור