נבחרת אייס

למען החזרת החטופים: על גנץ ואיזנקוט לפרוש מהממשלה | יריב אופנהיימר

חבל על ההפגנות, הסרטים הצהובים והשירים. הממשלה הזאת, בהרכבה הנוכחי לא תחזיר את החטופים. על כן, נדרשת פרישה של איזנקוט וגנץ מהקואליציה. ‏אחרת הם לא ישובו
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  12
גדי איזנקוט, בני גנץ, יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, עבד רחים כתיב, תומר אפלבאום)
חבל על ההפגנות, הסרטים הצהובים והשירים. הממשלה הזאת, בהרכבה הנוכחי לא תחזיר את החטופים, זה לא יקרה. בן גביר, סמוטריץ וביבי לא ישחררו אסירים פלסטינים ולא יסכימו לעצור את המלחמה, יעלה כמה שיעלה, זה לא מעניין אותם. מופעי ההזדהות לא יעזרו. נדרשת מחאה, פוליטית, חריפה, נדרשת פרישה של גדי איזנקוט ובני גנץ מהקואליציה.
‏אחרת הם לא ישובו.
צריך לומר אמת, עסקת כוללת להחזרת כל החטופים תחייב בהכרח שחרור מאסיבי של אלפי אסירים פלסטינים, חלקם רוצים כבדים עם דם ישראלי על הידיים. בן גביר וסמוטריץ לא יאפשרו את התסריט הזה, עבורם זאת תהיה עילה טובה דיו לצאת מהממשלה ולהתחרות עם נתניהו על קולות הימין.
נתניהו, שרואה את הסקרים, מבין שמעמדו הפוליטי בשפל ושאם הבחירות יתקיימו בקרוב, הוא יגורש בבושת פנים מכיסא ראש הממשלה. לכן הוא מיישר קו עם הקיצוניים בממשלתו, לכן הוא נכנע בכל דרישה או גחמה, גם במחיר פגיעה בתקציב, גם במחיר הרעת היחסים עם ארה״ב, גם במחיר חיי החטופים. עבור נתניהו חיי הקואליציה קודמים לחיי הישראלים הנמקים בשבי החמאס.
מבחינת נתניהו הסיכון בעסקת חטופים לא מסתכם רק באובדן הפלג הימיני בממשלתו, אלא גם בסיום המלחמה והתפנות לתחקירים, ועדות חקירה ומחאה. עבור נתניהו הימשכות הלחימה הוא אינטרס פוליטי ראשון במעלה, שחפ״צ המגן עליו מפני הזעם הציבורי, המחאה, המשפחות השכולות, ומרד אפשרי במפלגתו. אם זה תלוי בנתניהו, המלחמה תמשך לעוד שנים. עבורו הימשכות המלחמה והשרידות האישית חשובה יותר מכל עסקה.
לכן לצד הלחץ הציבורי, נתניהו חייב להרגיש גם לחץ פוליטי, לחוש סכנה ברורה לשרידות הקואליציה. נתניהו מבין רק כוח, סמוטריץ ובן גביר הבינו זאת, עכשיו תורם של גנץ, איזנקוט וגלנט לאמץ את השיטה.
על מנת להשיב את החטופים המחנה הממלכתי צריך לצאת מהקואליציה, ולקדם מהלך של הקדמת בחירות או השבעת משמלה חלופית ללא נתניהו בכנסת הנוכחית. כל עוד גנץ ואיזנקוט נשארים בקואליציה, אין ולא יהיה לחץ על נתניהו לנהוג אחרת. רק אם נתניהו יחוש שהאדמה תחתיו רועדת, הוא ייאלץ לשנות גישה ולהפר את ברית הקיצוניים עם סמוטריץ ובן גביר.
עזיבתם של גנץ ואיזנקוט את הממשלה, על רקע אי הרצון של נתניהו לקדם עסקה, והימשכות המלחמה ללא יעדים ריאלים, תזעזע את הקואליציה, תגביר את הלחץ על חברי הכנסת ההגונים שנותרו בליכוד, ותשחרר את הסכר למחאה ציבורית עוצמתית וחזקה, שכמוה לא ידעה ישראל.
זאת הדרך היחידה ליצירת פריצת דרך ושחרור החטופים, אין בילתה. המשך המחאות השקטות, לצד השארות המחנה הממלכתי בקואליציה תסייע לנתניהו לגרור רגליים, למשוך זמן יקר ותביא למוות של חטופים נוספים בשבי החמאס.
אין זמן להתברבר, חייבים לחתוך, גנץ ואיזנקוט חייבים לפרוש, הקהילה הבין לאומית ובראשם האמריקאים ייאלצו להיות המבוגר האחראי ולרסן את קבינט המלחמה הימני והקיצוני, הלחץ הציבורי והפוליטי ישתחרר ורגע האמת של החברה הישראלית יגיע. די לדחות את הקץ, על מנת להציל חיי אדם, על גנץ ואיזנקוט לפרוש, עכשיו, חיי החטופים תלויים בכך.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    גנץ ואיזנקוט
    זואי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנץ ואיזנקוט תעופו מהממשלה החולה הזאת. אתם עדין לא רואים שנתניהו לא רוצה עיסקת חטופים. מעדיף את ההשרדות הפוליטית שלו. בכול הסקרים רואים שגנץ יורד בסקרים מ. מכיוון שלא יודע לצאת מהממשלה החולה הזאת. שהחטופים לא מעניינים אותה בכלל. די מספיק תעופו משם
    סגור
  • 11.
    כל אוויל חסר עבודה הופך לאסטרטג בגרוש - בשקט ! (ל"ת)
    גידי קרבעץ 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    להפקיר 10 מליון חטופים פוטנציאלים
    אני 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההצעה היא מגוכחת. לשחרר 160 חטופים, אחרי שמתו 160 חיילים, כדי להוציב לצבא החוטפים עוד 5000 חיילים לסבב החטיפות הבא? לסכן 10 מליון אזרחי ישראל, כחטופים הבאים (אלה שלא יכרתו להם את הראש קודם). זה חוסר אחריות, ופופוליסטי.
    סגור
  • 9.
    שיפרשו
    אדי 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם ככה הם עושים רק נזקים והם יותר מידי הומנים, עם הערבים צריך להיות יותר ברברים
    סגור
  • 8.
    חטופים
    Yoram 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב שוטה .אדרבא אם גנץ ואייזינקוט יפרשו מהממשלה אז הסיכויים להחזרת השבויים החטופים יקטנו.כשהם בפנים יש להם את הכוח להכריע.אתה איש לא חכם אלא טיפש
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    חבל
    דניאל 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה אתם מצפים שיריב הופנהיימר יכתוב??? אתם בשמאל עוד לא הבנתם כלום, יריב, הם ערפו ראשים, אנסו, שרפו, והבעיה היא ביבי??? אם השמאל היה בשלטון הם לא היו עושים זאת??? לך לישון על האף ותחשוב טוב לפני שאתה מאשים את ביבי,
    סגור
  • 6.
    התקשורת גרמה לסרבנות ועכשיו מעשימים אחרים (ל"ת)
    ששון 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    כמה שנאה יש לכם לביבי
    הרצל 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השנאה הזאת בראש ובראשונה תהרוס לנו את המדינה,לא רק ביבי,השנאה הזאת היא הרס מוחלט למדינתינו.
    סגור
  • 4.
    אתה וחבירךצלשלום עכשיו הבאתם עלינו אסונות. חבל (ל"ת)
    Roni 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    איך אתה ישן בלילה?
    אלון 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה מסית כל היום ובכל דרך אפשרית ואתה מטיף לאחרים? בושה לקרוא לך עיתונאי.
    סגור
  • 2.
    חכמים
    אשר 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ראש ממשלה בובה בפני רקדנים על בטארייות היא מבינה מה עושה שם חוץ מלסחוט את העם
    סגור
  • 1.
    מכונת רעל
    אריה 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אתה דוגמא קלאסית למכונת רעל!!!
    סגור