נבחרת אייס

חדוות ההרס: "אסור לנו להפוך להיות הם" | יריב אופנהיימר

יריב אופנהיימר, בטור מיוחד לאתר ice, מתייחס להרס הרב שנגרם ברצועת עזה בעקבות המלחמה ומזהיר מפני מצב שבו נהיה עיוורים לסבל הצד השני, למרות הזוועות שבוצעו ב-7 לאוקטובר

יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  20
יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, תומר אפלבאום)
התקשורת הישראלית מסקרת את המלחמה במעמד צד אחד, אין אזכור למה שמתרחש בעזה, כמות ההרוגים, הרס הבתים, המחסור באוכל והפיכת למעלה ממיליון פלסטינים כפליטים, לא מקבלים ביטוי בדיווחים בערוצי החדשות הישראלים ומוסתרים מעין הציבור.
אפשר להבין זאת, הכעס, האכזבה והתסכול של הישראלים מהתמיכה הפלסטינית בחמאס, והחגיגיות בעזה ב-7/10 הגבירו עוד יותר את רף השנאה וגרמו לליבם של ישראלים רבים להיאטם. מי רוצה ויכול להרגיש אמפתיה לאחר סיפורי הזוועות של ה-7/10 ועדויות החטופים על התעללות בשבי? אבל, תודעת הקורבנות היא מצב מסוכן, מועד לפורענות, הזעזוע מהזוועות בקלות יכול להוות תמריץ ולגיטימציה לביצוע פשעים, הקורבן במהירות יכול להפוך לתוקפן.
תמונות הטבח, סיפורי החטופים, העדויות הרבות על מעשי האונס והתקיפות המיניות לא יכולים להשאיר בין אנוש אדיש, כולנו שותפים לזעם. אבל זוועות החמאס הן לא הכשר להרג של חפים מפשע, הרס בלתי נדרש של רכוש, והשפלת אזרחים שלא חשודים בדבר.
את מה שהעזתים עשו לנו, אנו רואים ושומעים כל היום, אבל את מה שישראל עושה בעזה אנחנו כמעט ולא רואים. המקום היחיד שבו באמת אפשר לקבל מושג על מה שנעשה בעזה הוא ברשתות החברתיות ובעמודי הטלגרם. שם, ללא צנזורה, וללא הלוגו של דובר צה״ל, יוצאת המציאות, שם ניתן לראות כיצד המלחמה משפיע על חיילי צה״ל, על החברה הישראלית כולה.
פגיעה באנשי חמאס, בתשתיות חמאס הן דבר הכרחי ומבורך, אין על כך מחלוקת. אבל בסרטונים היוצאים מהרצועה ניתן לראות השמדה שיטתית של מבנים אזרחיים, פגיעה מכוונת ברכוש פרטי, ופיצוץ של מסגדים ובתי תפילה. בסרטונים נראים החיילים מצטלמים למזכרת, מדליקים סיגריה ברגע הפיצוץ ומרססים כתובות על הבתים כאילו היו ניירות טיוטה לציור.
אין ערך מבצעי וביטחוני לפעילות הראווה שמטרתה במקרים רבים לפגוע באוכלוסיית עזה ולייצר ״תודעת ניצחון״, התמונות הללו מייצרות בדיוק את ההיפך, ההשפלה ורמיסת עזה מגבירה עוד יותר את השנאה בצד השני, גורמת גם לתומכי ישראל בעולם להתערער ובעיקר משחיתה את החברה הישראלית מבפנים.
אני לא נאיבי, מלחמה היא דבר מכוער, לא סטרילי ואלים, החיילים בעזה מסכנים את חייהם למען ביטחון המדינה, ועוברים שעות קשות ומכאיבות, זה ברור. הפשעים שהחמאס ביצע בנו בלתי נסלחים, גם לאוכלוסייה בעזה יש תפקיד בטבח, אבל אסור לנו להפוך להיות הם. אסור לנו לשמוח על הרס שיטתי של שכונות שלמות, חדרי ילדים ובתי ספר, מסגדים ובתי תפילה,  אסור לנו לבזוז, להשפיל ולפגוע ללא סיבה. אסור לנו להרוג במכות אסירים בבתי הכלא, אסור לנו להתבהם, לאבד צלם אנוש. את הניצחון הזה לחמאס אסור לתת.
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 20.
    אסור לנו לאבד צלם אנוש
    ורדה ברגר 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסכימה לכל מילה של יריב אופנהיימר בסוף בסוף צריך לחיות על אותה אדמה שאינה קדושה ולגדל ילדים ל ש לוםםםם.
    סגור
  • 19.
    זה בדיוק מה שצריך
    שלומי 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשהלכנו בדרכים קיבלנו רק מוות,כדי שנלמד מהאוייב מי שגורם לך מוות וכאב דמו בראשו צריך להתנהג אליו בדיוק אותו דבר ואולי יותר גרוע כנראה שמביאים אליהם חורבן ומוות וכח ולא רפיסות הם מבינים
    סגור
  • 18.
    חלילה, אנו הורסים יותר טוב מהם. והחדווה רק בראשך המעוות (ל"ת)
    מסביר פנים 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 17.
    המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים
    זוכר את השואה 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך תשאל את נרצחי בארי והעוטף שעזרו לרוצחים ודאגו להם והתודה הוא הרצח האונס וכו. דיי מספיק עם הטפות המוסר שלך חכם גדול בתל אביב.
    סגור
  • 16.
    יעלה מוטי לך הביתה.
    א.ש 01/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליריב אופנהיימר. מה עוד צריך לקרות כדי שתבין מול מה אתה עומד?
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    במזרח התיכון מנצח מי ששולט בשטח. צה"ל חייב לשלוט בעזה
    מחריב אופנהילטון 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם צהל לא ישלוט בציר פילדלפי ובעזה כשטח צבאי סגור, חמאסטן תתחמש תוך שנה יותר ממה שהייתה לפני המלחמה. עובדה ככה קרה ב-2006 בלבנון כשברחנו ב"הסכם 1701" של ציפיטפוט לבני הכושלת
    סגור
  • 14.
    אין מקום להשוואה
    יעקב אשדוד 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכל להשוות אותנו אלהם כשנחט ונתעלל בהוריך בבוקר יום שבת שליו. כשנאנוס ונרצח את אחותך כשהיא במסיבת טבע. כשנרוף לך את הבית בשביל הכף ולא לשם הגנה כשם שאנו עושים.
    סגור
  • 13.
    צריך לשטח את עזה
    אבי 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או הם או אנחנו..למען הדורות הבאים צריך למחוק שם הכל..חייבים..זאת מלחמה
    סגור
  • 12.
    אסור לנו עוד כמוך
    טיפש 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אכלנו את השטויות שלכם בגלל זה הגענו עד הלום
    סגור
  • 11.
    מתחת לרכוש הפרטי
    יריב תיקרא 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתחת לרכוש הפרטי והמסגדים לעיתים קרובות מאוד מתגלים מחסנים ומנהרות. לא ניתן להרוס אותם ללא פיצוץ. אני חושב שאם אחד מילדיך היה חטוף ממסיבת הטבע. היית כותב את אותה הכתבה באותן המילים רק בסדר שונה של המילים והמשפטים היו יותר מזדהים עם פחד,חשש ליקירך ונקמה. נקמה היא מצפון נכון בכל דעת ובכל דת. נקמה היא לא להפוך כמו הצד השני,אלא הרבה יותר ממנו .בכך שיגלה שחרון אפו ובעתיד "יחגוג" יום אבל כמו הנכבה שלהבא הדורות הבאים יצטערו על מעשי אבותיהם הנאצים ,הג'וקים הארורים.
    סגור
  • 10.
    אבל יריב, העם רוצה נקמה
    ערן 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החפים מפשע קיבלו מספיק זמן והתרעות לעזוב את אזורי הלחימה.
    סגור
  • 9.
    בפרדס ליד השוקת ערבי אנס תינוקת והעולם שותק
    בפרדס ליד השוקת 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בפרדס ליד השוקת ערבי אנס תינוקת והעולם שותק והמדינה שותקת
    סגור
  • 8.
    נכון,לא צריךלהיות כמוהם צריך להיות פי 100 מהם
    אורח 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אנחנו במזרח התיכון וניקמת דם היא במסורת של המקום הזה ואין בה שום דבר רע.
    סגור
  • 7.
    צריך לשנות טרמינולוגיה ולהרתיע גם את חיזבאללה. (ל"ת)
    הצד השני 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    רחמנות
    דניאל 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    5 0
    יריב הופנהיימר, לראות את עזה הרוסה ומלאה פליטים ללא עתיד דווקה כן עושה לי חדווה בלב, אני רק חושב שצריך להרוס אותם מהיסוד, ילדים, זקנים, נשים כולם רוצים להשמיד אותך, רחמנות??? הם לא ריחמו ב-7.10 ועדיין מתעללים בחטופים, הגבולות 'לנו זה לא שוויץ בלגיה והולנד אנחנו חיים ליד חלאות המין האנושי, בעד טרנספר, אתם בשמאל המוגלתי לא מבינים ערבית
    סגור
  • 5.
    יריב אופנהיימר
    kululu 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יריב אופנהיימר כנראה לא מבין שאם המחבלים היו רואים אותו במסיבת הטבע ברעים, הוא כבר מזמן לא היה חי. הוא ממש מדבר שטויות
    סגור
  • 4.
    הבעיה שהשמאל יצר מוסר מעוות !
    יהודיה 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    היהדות שהביאה את המוסר לעולם ומאד מחמירה באיסור רצח גם מסייגת וקובעת חד משמעית "הבא להרגך השכם להורגו " ולא עם פינצטה !!!! כי "חייך קודמים" כך קובעת היהדות אז החטופים והחיילים שלנו הרבה יותר חשובים מהעזתים ! ובששת הימים כשלא התנהלו כפרוגרסיבים עם מוסר מעוות -אז הגיעו לכל היעדים ב 6 ימים ! וכאן מושכים לחינם עוד ועוד במקום לגמור על המקום ולהציל את בנינו ! מי יכול להבין את ההתנהלות העקומה הזו שצה''ל מכתיב ? יושבים חיילים בטנק סמוך לבארי ורואים את ההמון העזתי מגיע לקיבוץ עם אלות ולא יורים בהם כי החייל מסביר למראיין שהם צבא " מוסרי" ...אז בשם המוסר נרצחו ונחטפו יהודים ! עד שלא יצאו מהמוסר הנוצרי (שגם הנוצרים לא מתנהלים ככה ) של הגשת לחי שניה -רק נסבול ונסבול
    סגור
  • 3.
    שוב ההופנהיימר ההוא ?
    אני 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שחי בפינה מאובטחת, תחת הרושם שאילו אנשי הנוכבה היו פוגשים אותו, היו חסים על חייו, עקב תרומתו העצומה לביסוס הרעיון שהחמאס הוא ארגון פרגמתטי, שואף שלום, שרוצח יהודים רק בגלל "עקיבוש" ולא לשם הנאה סדיסטית, כנראה סגר סביב עצמו בועה בלתי חדירה של מציאות מדומה. נו, טוףף... אופנהיימר
    סגור
  • 2.
    אבל יריב, העם רוצה נקמה
    ערן 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החפים מפשע קיבלו מספיק זמן והתרעות לעזוב את אזורי הלחימה.
    סגור
  • 1.
    לכל יפי הנפש.
    מיכה 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו השפה היחידה שהאויב מכיר ומבין. מישהו שכח מה הם עשו לנו. זו לא נקמה , זו פעילות נחוצה למנוע עוד חטופים בעתיד.
    סגור