השוק

תנובה חוגגת: מחלקת דיבידנד לבעלי המניות - בזמן שהמחירים מתייקרים

בשעה שאזרחי ישראל נאנקים תחת יוקר המחיה בצל המלחמה בעזה, בעלי המניות יהנו מדיבידנד בגובה 200 מיליון שקל. בחודש מאי האחרון העלתה החברה מחירים בעד 9%, בתואנה כי עלויות הסחורות וחומרי הגלם האמירו. גם ב-2022 נקטה בצעד דומה, לאחר שמחיר החלב זינק
מערכת ice |  1
גדי קוניא, מנכ״ל קבוצת תנובה (צילום לב אשין, פלאש 90/ יוסי זליגר)
ללא גבולות: קונצרן המזון תנובה שבשליטת ברייט פוד הסינית והקיבוצים חילק בשבוע שעבר דיבידנד בגובה 200 מיליון שקל לבעלי המניות. על פי פרסום כלכליסט הערב (שבת) הדיבידנד חולק בגין רווחי 2023, שנה שאופיינה בהמשך עלייה של מחירי החלב הגולמי. הכנסות תנובה עלו ב-2023 ל-7.8 מיליארד שקל לעומת 7.2 מיליארד ב-2022.
ברייט פוד שמחזיקה ב-73% ממניות תנובה תקבל 146 מיליון שקל מהדיבידנד והיתרה יקבלו הקיבוצים שמחזיקים במניות ב-23%.  בחודש מאי האחרון העלתה תנובה את מחירי מוצרי מעדנות, מאמא עוף ואוליביה בעד 9%. אז תלו בתנובה את עליית המחירים בעלייה חדה במחירי הסחורות וחומרי הגלם בשנתיים האחרונות.
העלאה זו עברה בשקט יחסי מאחר שהייתה חלק מגל התייקרויות של מוצרי המזון במשק. והיא התרחשה אחרי שהחברה העלתה בשיעור של עד 9.3% את מחיר מוצרי החלב. ​בסוף 2022 חילקה החברה דיבידנד דומה, זמן קצר לפני שהודיעה לקמעונאים על העלאת מחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח, וייקור של תחליפי החלב ב-4.7%.
תנובה פעילה בתחום מוצרי החלב והגבינות, הבשר (אדום אדום), הירקות הקפואים (סנפרוסט), והנקניקים (חברת טירת צבי). בשבוע שעבר הודיעה חברת שטראוס, המתחרה של תנובה, על העלאת מחירים של רבע ממוצריה בשיעורים שבין 3%-25%. שטראוס נימקה זאת בעלייה של מחירי חומרי הגלם. מוצרי שמן הזית ויד מרדכי יוקרו ב־25%, ומוצרי השוקולד והקפה 4%-14%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עושקים ברשיון המדינה (ל"ת)
    יוסי 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור