כסף וצרכנות

אלו המוצרים שהתייקרו בעשרות אחוזים: הרשימה המלאה נחשפת

חברות מזון כבר הודיעו על העלאות מחירים, וההערכה הגוברת היא כי בשבועות הקרובים מוצרים נוספים יתייקרו לצד מיעוט מבצעים. הסיבות: עליות שערי המטבע, התייקרות בתוצרת החקלאית והאיום החות'י על היבוא. מחיר אורז פרסי עלה בכ-17%, קמח לבן ב-5%. "יש חוסר גדול, ועלות ההובלה שילשה את עצמה"
מערכת ice | 
יוקר המחיה בישראל (צילום shutterstock)
הבוקר (ראשון) ישראל מציינת 100 ימים למלחמה בעזה, בעוד תקציב המדינה לשנת 2024 עומד על הפרק ויובא לשולחן הממשלה והמחיר הכלכלי צפוי לכלול גל התייקרויות משמעותי במשק. חברות מזון רבות כבר הודיעו על העלאות מחירים, ובשבועות הקרובים נוכל להבחין במוצרים נוספים שיתייקרו ויהפכו את ההוצאות שלנו לגדולות הרבה יותר.
אחת מהתופעות בהן נתקלו הקונים ברשתות המזון בתקופת המלחמה היא העלאת מחירים של מגוון מוצרים ומיעוט מבצעים. כמו כן, לאחרונה הודיעו כמה חברות, ובהן שסטוביץ, סוגת, יכין ובית השיטה, על העלאת מחירים בשל עליות שערי המטבע, עליות במחירי חומרי הגלם והתייקרות התוצרת החקלאית על רקע המלחמה.
לפי הבדיקה שערכה חברת פרייסז ופורסמה ב"ישראל היום", עולה כי מוצרים רבים התייקרו בינואר 2024. הנתונים נבדקו ביחס לאוגוסט 2023, טרם פרוץ המלחמה. אורז פרסי התייקר בכ-17%, שמן זית ב-9%, חומוס יבש ב-14%, עדשים אדומות ב-11%, בשר בקר טחון ב-11%, כרעיים עוף טרי ב-5%, שניצל טרי ב-9%, עוף שלם ב-11%, רביעיית טונה ב-5%, קמח לבן ב-5% ובשר בקר טחון ב-11%.
גורם ברשתות המזון הוסיף בשיחה עם הכתבת היאלי יעקבי-הנדלסמן ל"ישראל היום" כי "שמן הזית התייקר באופן משמעותי. רוב השמן בישראל הוא שמן מיובא, והמחיר בחו"ל עלה בכ-120%. זה הקפיץ באופן משמעותי את המחיר. עלייה שיכולה להגיע ל־20%. כמו כן, אפשר לראות שההיצע של השמן זית הוא דל ואין הרבה סוגים על המדף.
 
"נוסף על כך, כל הקטניות התייקרו. מי שמובילה את הקטגוריה היא חברת סוגת, והם העלו את המחירים בארץ בגלל עליית שערי המטבע. הסיפור עם עליית מחירי השינוע הימי, בעקבות האיום החות'י, עומד לייקר את הבשר הטרי פעם נוספת, כי יש חוסר גדול ועלות ההובלה שילשה את עצמה, כך שהמחיר בממוצע לק"ג עלה. יש להעריך שנראה העלאות מחירים. בימים האחרונים שערי המטבע חוזרים לעלות ולטפס, עלות ההובלות זינקה וחומרי הגלם התייקרו. החוסרים יגרמו להעלאות מחירים נוספות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה