בארץ

פיצוץ בקבינט המלחמה: גלנט נטש את הדיון - רה"מ נתניהו שתק

שר הביטחון עזב את ישיבת קבינט המלחמה לאחר שראש המל"ל הנגבי לא אישר להכניס אליה את ראש המטה שלו, שחר כץ. לפי הפרסומים, לפני שיצא הטיח בנוכחים בישיבה: "פשוט תפסיקו להפריע לי לעבוד. אתם פוגעים בזרוע הביצועית להחלטות המתקבלות בחדר הזה"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, יואב גלנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
העימות בזמן המלחמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הביטחון יואב גלנט עלה מדרגה, כאשר גלנט נטש אמש (שבת) את ישיבת קבינט המלחמה אחרי שראש המל"ל צחי הנגבי לא אישר לשתף בה את ראש המטה של גלנט, שחר כץ. לטענת נוכחים בישיבה, שר הביטחון הגיע אליה באיחור של כמה דקות, כשמזכירו כבר נכח בדיון.
גלנט נכנס עם כץ, אבל הנגבי הבהיר לו שכמו שאף אחד לא מביא עוזרים הוא לא יביא עוזרים שלו. גלנט ענה שהוא השר הביצועי היחיד בקבינט המלחמה, וראש המטה שלו מיישם את ההחלטות האזרחיות, לכן הוא צריך להישאר. השניים לא הגיעו להבנה וגלנט קם ויצא מהדיון כשהוא מטיח בנוכחים: "פשוט תפסיקו להפריע לי לעבוד. אתם פוגעים בזרוע הביצועית להחלטות המתקבלות בחדר הזה".
גורמים שנכחו בדיון אמרו שהם חשו מבוכה בסיטואציה המתנהלת בזמן מלחמה: "זו התנהגות קטנונית של השניים. המלחמות ביניהם פוגעות בביטחון". גורמים במשרד הביטחון אמרו כי מדובר בהחלטה פוליטית של נתניהו שמטרתה לפגוע בגלנט כפי שניסה לעשות בדומה לכך שמנע ממנו להיפגש עם ראש המוסד וראש שב"כ. לדבריהם, התנהלות זו פוגעות בביטחון המדינה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוהמ לא שתק...הוא השמיץ ברמות על (ל"ת)
    לס 01/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור