השוק

אלפי פיטורים מתחילת 2024: האם הבינה המלאכותית מאיימת על כולנו?

בשנים האחרונות הבינה המלאכותית תופסת מקום משמעותי בתחום ההייטק והטכנולוגיה, כאשר נרשמו יותר מ-5,500 פיטורים מתחילת השנה הקשורים, בין היתר, להתפתחות זו. האם אנחנו צריכים להתחיל לחפש מקום עבודה חדש? וגם: איך הקורונה קשורה לכל המצב?
מערכת ice | 
פיטורים בהייטק (צילום shutterstock)
2024 נפתחה עם אלפי קיצוצים בחברות טכנולוגיה רבות – במקביל להשקעה בתעשיית הבינה המלאכותית. אין ספק כי יש קשר ישיר בין ההתפתחות בתחום לבין פיטורי העובדים, וכעת עובדים רבים שואלים את עצמם – האם הם עשויים לאבד את מקומם עבודתם בעתיד עבור AI?
מאז ומתמיד – כל פיתוח טכנולוגי משמעותי גורם לבהלה גדולה בקרב עובדים רבים, שחוששים לאבד את הפרנסה שלהם.  בכל זאת חשוב לציין – לא כל הפיטורים שנעשו לאחרונה בתעשייה (יותר מ-5,500 פיטורים מתחילת השנה) בהכרח נובעים מהחידושים בתחום הבינה המלאכותית.
עם זאת, הכרזות רבות על קיצוץ משרות מגיעות בעקבות אותן חברות אשר חשפו השקעות גדולות בטכנולוגיית בינה מלאכותית, משום שהן רוצות להקצות מחדש למשאבים. בין החברות אשר הכריזו בשבוע האחרון על פיטורים רבים היו גוגל ואמזון, לאחר שהכריזו בנפרד על השקעות בהיקף של מיליארדי דולרים בסטארט-אפ העוסק ב-AI.
כמו כן, תחילתה של מגיפת הקורונה הובילה לביקוש מרקיע שחקים לשירותים דיגיטליים, לאחר שאנשים ברחבי העולם נאלצו לעבוד ולהתנהל מהבית. על רקע המציאות החדשה, חברות הייטק עברו תהליך גיוס נרחב במיוחד.  עם זאת, ככל שעבר הזמן וההגבלות על המגיפה התפוגגו, החברות החליטו לקצץ עשרות אלפי משרות.
חשוב להסביר כי היקף ההשפעה המלאה של הבינה המלאכותית על שוק העבודה עדיין מתגלה, אך חוקרים מאמינים כי מאות מיליוני משרות ברחבי העולם עשויות להיות מושפעות, אם כי לטכנולוגיה יכולה להיות בו זמנית פוטנציאל ליצור מקומות עבודה חדשים בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה