השוק

תקציב 2024: מכה לגופי השידור - הפרסום הממשלתי יקוצץ ב-50%

בהצעת התקציב המעודכנת לשנת 2024 מבקשים במשרד האוצר לקצץ באופן משמעותי את תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה; על פי הצעת התקציב יקוצצו מסעיף זה כ-160 מיליון שקל
ניצן כהן | 
צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון
מהצעת האוצר לתקציב 2024 עולה כי הממשלה תקצץ מחצית מתקציב הפרסום שלה וזה אומר שסדר גודל של 160 מיליון ירדו מתקציב הפרסום הממשלתי ומכאן מדובר במכה לא פשוטה לגופי השידור המקומיים. מירי רגב, אגב, תאבד 17 מיליון שקל מתקציב הפרסום של משרד התחבורה, משרד ראש הממשלה יאבד כ-35 מיליון שקל וסדר גודל דומה יאבד משרד התיירות.
הקיצוץ המסיבי בתקציב הפרסום הממשלתי הוא מכה לא פשוטה לכלי התקשורת שהתקציב הזה הוא מרכיב לא קטן בעוגת ההכנסות שלהם אבל במשך השנים התקציב הזה עבר גלגולים מנקודה בה הוא היה מיועד להנגשת מידע ממשלתי לציבור כמו מימוש זכויות, יידוע על חובות ושינויים בדרישות הממשלתיות מהציבור, הוא זלג להיות סוג של האדרת השר הממונה ודרך לחלוקת תקציבים לכלי תקשורת מקורבים לשלטון בעיקר כדי להעמיק את ההשפעה עליהם.
כך או אחרת, צריך להסתכל על הקיצוץ הזה בעין ביקורתית מאוד. בתקופת מלחמה יש חשיבות משמעותית להנגשת מידע לציבור. החל ביידוע אנשים על מקומות בטוחים במתקפת טילים, עובר בהדרכה ל"מה עושים במקרה שקורה..." ועד מימוש זכויות כמו "אם הרכב שלכם נפגע מרסיס של מיירט, עליכם לפנות ל...." וכן הלאה.
בשל העובדה שהתקציבים האלה הפכו אבן שואבת לפוליטיקאים להאדרה עצמית ולהאדרה של מקורבים (זוכרים את יום שידורי יום העצמאות בבימויה של מירי רגב?) הרי שלא נותר לאוצר אלא לצמצם משמעותית את התקציבים האלה ולקוות שהשרים ומשרדי הממשלה יעשו בתקציב שנותר שימוש הולם לטובת הציבור.\
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה