דיגיטל וטק

סקר IBM מגלה: עד כמה דוהר העולם לעבר בינה מלאכותית?

מחקר חדש של IBM מגלה כי כ-42% מהארגונים הגדולים בעולם משתצמשים בבינה מלאכותית, אך כ-30% עדיין בוחנים שימוש בטכנולוגיה. חברות בהודו, סין ואיחוד האמירויות הן המובילות ביותר בתחום, ואילו ספרד, אוסטרליה וצרפת נשארות מאחור
מערכת ice | 
בינה מלאכותית-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
בשנים האחרונות העולם מתקדם לעבר שימוש בבינה מלאכותית, שתופסת מקום משמעותי בכל הנוגע בהתפתחות טכנולוגית. לאחרונה נאחר סקר של IBM, הבודק עד כמה העולם הגביר את השימוש בהטמעת ה-AI, וגילה כמה נתונים מסקרים במיוחד.
מחקר חדש שהוזמן על ידי IBM מצא שכ-42% מהארגונים הגדולים (מעל אלף עובדים) משתמשים בבינה מלאכותית באופן פעיל בעסקיהם, ואילו כ-40% עדיין בוחנים שימוש בטכנולוגיה. מבין הארגונים החלוצים שכבר מטמיעים בינה מלאכותית, 59% העידו כי הם מתכוונים אף להאיץ ולהגדיל את ההשקעה בטכנולוגיה.
בנוסף, הנתונים מצאו כי ארגונים בהודו (59%), סין (50%), סינגפור (53%) ואיחוד האמירויות (58%) הם המובילים בשימוש פעיל בבינה מלאכותית, בהשוואה לשווקים בפיגור כמו ספרד (28%), אוסטרליה (29%), וצרפת (26%).
לדברי המומחים שהשתתפו במחקר, החסמים העיקריים המפריעים לאימוץ מוצלח של בינה מלאכותית בארגונים החלוצים הם חוסר במיומנויות ומומחיות בקרב העובדים, המורכבות הרבה של הנתונים בארגון, וחששות מסוגיות אתיות של שימוש בבינה מלאכותית כמו הפרת זכויות יוצרים, חוסר שקיפות ופיקוח או שיבושים ותוצרים לקויים.
כמו כן, המעכבים הגדולים ביותר של אימוץ יישומי בינה מלאכותית יוצרת בארגונים הם החשש מהפרה של פרטיות וסוגיות של אמון ושקיפות 35% ממומחי ה-IT בארגונים שטרם אימצו את הטכנולוגיות הללו אומרים שחוסר מיומנויות ליישום הכלים גם הם גורם מעכב משמעותי.
"אנחנו רואים שהארגונים החלוצים (early adopters) שהתגברו על החסמים למינוף בינה מלאכותית בפעילותם מרחיבים את השקעותיהם, מה שמוכיח לי שהם כבר חווים את היתרונות של הטכנולוגיה", אמר רוב תומאס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ב-IBM.
"אנו רואים ארגונים הממנפים בינה מלאכותית לשימושים שבהם אני מאמין שלטכנולוגיה יכולה להיות השפעה עמוקה ביותר כמו אוטומציה של פעילות IT, אוטומטציה תפעולית (digital labor) וטיפול בלקוחות. עבור החברות במחקר שטרם מפעילים בינה מלאכותית באופן פעיל ו'נתקעו בארגז החול', אני בטוח ש-2024 תהיה שנה של התמודדות והתגברות על חסמי כניסה כמו פער בכישורי העובדים והחשש ממורכבות הנתונים", אמר הבכיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה