מדדים ומחקרים

הסכומים המטורפים נחשפים: כמה אפשר להרוויח במשרת בינה מלאכותית?

פורבס פרסמה בעזרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את סכומי השכר אותם ניתן להרחיב במקצועות בעלי בינה מלאכותית בארצות הברית, ככל שהעיר מפותחת יותר ככה הסיכוי למצוא עבודה בתחום גבוהה יותר, אך האם זה באמת משתלם?
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום vecteezy)
משרות בינה מלאכותית זוכות לשכר גבוה במיוחד, אמנם לא קל להסתמך על מספרים מדויקים משום שיש כל כך הרבה מקומות עבודה מכובדים כמו: פרסומים עסקיים, כלי חדשות, מחקרים מוזמנים ונתוני ממשלה וכולם משתנים, בהתאם לתחום שלהם. בפורבס פרסמו מספר משרות עם השכר שאפשר להגיע אליו כתוצאה מעבודה בעזרת הבינה המלאכותית, באמצעות הלשכה המרכזית לסטטיקה בארה"ב:
מהנדס מכונות מרוויח בין 120-180 אלף דולר, מדען נתונים בין 120-160 אלף דולר, מפתח תוכנה בינה מלאכותית בין 110-160 אלף דולר, מנהל מוצר בינה מלאכותית בין 130-180 אלף דולר, מדען מחקר לבינה מלאכותית יכול להרוויח בין 140-200 אלף דולר.
באופן די צפוי טווחי השכר הללו עולים על מקומות עבודה בהן אין בינה מלאכותית בשכר של בין 10%-45%. לפי סקרים שערכו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רוב עבודות אלו נמצאות בערים הגדולות: סן פרנסיסקו/סן חוזה, ניו יורק, סיאטל, בוסטון, אוסטין, אטלנטה, שיקגו, לוס אנג'לס, דאלאס, וושינגטון. רוב האוכלוסייה האמריקאית חייה בערים הגדולות כך שלא קל למצוא את העבודות האלו, זאת למרות שהקורונה הייתה צפויה לגרום לעזיבת את האנשים מהעיר לכפרים, אולם הם פשוט עזבו את העיר לפרבריה.
בערים עם תעשייה טכנולוגית משגשגת יגבר הביקוש לבינה מלאכותית מאחר והן אידיאליות לסטארט-אפים של בינה מלאכותית, מה שמוביל ליותר הצעות עבודה בתחום. בנוסף לכך בערים אלו המשכורות יהיו בדרך כלל גבוהות יותר כדי למשוך אנשים לתחום ולשמור על העובדים הקיימים כך שהן הופכות לערים עם ביקוש גבוה יותר. מצד שני יוקר המחיה בערים אלה גבוה יחסית ומוציא נתח נכבד מהמשכורת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה