השוק

מטורף: החוב הלאומי של ארה"ב הגיע לשיא של 34 טריליון דולר

החוב של ממשלת ארצות הברית ממשיך לתפוח ועלה לשיא חדש, שבועות ספורים לפני שהקונגרס צפוי להודיע כי הוא מסכים לתוכניות מימון פדרליות חדשות. אז איך החוב של המדינה הגיע לסכום כזה, ומה בדיוק אפשר לעשות?
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Alexandros Michailidis/ shutterstock)
החוב של ממשלת ארצות הברית ממשיך לתפוח ועלה לשיא חדש של למעלה מ-34 טריליון דולר בפעם הראשונה, זאת שבועות ספורים לפני שהקונגרס צפוי להודיע כי הוא מסכים לתוכניות מימון פדרליות חדשות.
הנתונים החדשים פורסמו על ידי משרד האוצר האמריקאי, והראו כי "סך החוב הציבורי" עלה כאמור ל-34,001 טריליון דולר. הסכום המדובר הוא למעשה הלוואות שלקחה הממשלה במהלך ההיסטוריה ועלו וטפחו עד שהגיעו לסכום המטורף הזה.
נוסף על החוב הלאומי שצמח, גם הגירעון התקציבי - ההבדל בין מה שהממשלה מוציאה למה שהיא מקבלת במסים - זינק. מאיה מקגווינאס, נשיאת הוועדה לתקציב פדרלי, כינתה את הנתונים שהוציא משרד האוצר האמריקאי "הישג מדכא", אך למרות זאת טענה כי "למרות שרמת החוב שלנו מסוכנת הן לכלכלה שלנו והן לביטחון הלאומי, אמריקה פשוט לא יכולה להפסיק לקחת הלוואות חדשות".
נוסף על כך, בארה"ב מודאגים מהעובדה שהחוב הלאומי גדל דווקא בתקופה שבה הכלכלה חזקה יחסית והאבטלה נמוכה, מה שנחשב לזמן טוב לרסן את הגירעון הלאומי. החוב הלאומי הפך לנקודת מחלוקת מרכזית בין הרפובליקנים והדמוקרטים. 
החוב זינק תחת שני הצדדים בשנים האחרונות. הרפובליקנים אומרים שתוכניות ההוצאות הפדרליות שממשל ביידן מוביל הן יקרות מדי, בעוד הדמוקרטים טוענים כי קיצוץ המס שנתמך על ידי הרפובליקה הדמוקרטית בשנת 2017 ריסקו את ההכנסות של המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה