השוק

דירוג עשירי העולם: הצמרת מסכמת את 2023, האם ייתכן מהפך?

מקומו של איש העסקים החזק בעולם, המיליארדר והיזם אילון מאסק, נראה בטוח מתמיד. מנכ"ל SpaceX רושם הון עצמי של 254.7 מיליארד, בעוד האישה העשירה בעולם שווה פחות מ-60% ממנו. ביל גייטס מפתיע, וגם וורן באפט עדיין בתמונה
מערכת ice | 
אילון מאסק ופרנסואה בטנקור (צילום טוויטר\אינסטגרם)
עשירי העולם מסכמים שנה רוויית תהפוכות, בה הפסגה הורכבה על פי רוב מחמישייה בולטת ובטוחה במיוחד. המגזין הכלכלי פורבס, כהרגלו בקודש, מפרסם השבוע את דירוגו הרשמי החושף את הרשימה המלאה. החמישייה החדשה בצמרת, שהורכבה בשבוע שעבר, היא לא פחות מסנסציה, לאחר שבתום שבועות ארוכים מארק צוקרברג מגיח לרשימה ועוקף בהליכה את וורן באפט.
המקום הראשון והבטוח, אילון מאסק, שעבר שנה סוערת במיוחד, סוגר שבוע עם הפסד משמעותי למדי. בעלי הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) ומנכ"ל טסלה, שביקר לאחרונה בישראל, מפסיד לאחר ארבעה שבועות רצופים של רווחים כשהונו מוערך ב-254.7 מיליארד דולר. במהלך השבוע מאסק הפסיד 5.9 מיליארד דולר.
אחריו ברשימה, ברנאר ארנו, האיש השני העשיר בעולם, שהרוויח השבוע סכום העומד על 176 מיליון דולר והונו מוערך כעת ב-202.4 מיליארד דולר. ג'ף בזוס שומר על מקומו השלישי ברשימת עשירי העולם של מגזין פורבס. הונו האישי של מייסד ויו"ר חברת אמזון מוערך כעת ב-175.6 מיליארד דולר.
במהלך השבוע רשם בזוס רווחים בגובה של 40 מיליון דולר. לארי אליסון במקום הרביעי עם 136.4 מיליארד דולר, למרות שהפסיד השבוע 38 מיליון דולר. את החמישייה סוגר מייסד ונשיא מטא מארק צוקרברג, שגלגל השבוע רווחים בגובה של 171 מיליון, ורושם הון עצמי שמוערך ב-126.8 מיליארד דולר.
וורן באפט, מנכ"ל ויו"ר ברקשייר האת'ווי, במקום השביעי. הונו האישי מוערך ב-119.1 מיליארד דולר, לאחר שהרוויח השבוע 271 מיליון דולר. אם תהיתם מי במקום השישי, התשובה היא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, שהונו מוערך ב-119.4 מיליארד דולר. האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור מאיירס מזנקת למקום ה-13, כשהונה מוערך ב-100 מיליארד דולר. הישראלית במקום הגבוה ביותר ברשימת העולם היא מרים אדלסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה