השוק

האישה העשירה בעולם נחשפת: הון עצמי של 100 מיליארד דולר

לאחר שמניית לוריאל נסקה, פרנסואה בטנקור מאיירס הפכה לראשונה בעולם ששוויה האמיר למספר תלת ספרתי. יורשת אימפריית מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה נוטה להתרחק מהעין הציבורית. היא מכהנת כסגנית יו"ר הדירקטוריון של חברה בינלאומית בשווי 241 מיליארד יורו, שייסד סבה הכימאי
מערכת ice |  1
פרנסואה בנטקור מאיירס (צילום פייסבוק\אינסטגרם)
פרנסואה בטנקור מאיירס הפכה לאישה הראשונה בעולם שצברה הון אישי של 100 מיליארד דולר, אבן דרך נוספת ליורשת אימפריית לוריאל ולענפי האופנה והקוסמטיקה של צרפת. הונה האישי של בטנקור מאיירס האמיר אמש (חמישי) ל-100.2 מיליארד דולר, על פי מדד המיליארדרים של בלומברג. 
לאחר שמניות לוריאל, אימפריית מוצרי הטיפוח שייסד סבה של בטנקור מאיירס, טיפסו לשיא, התברר כי הן נמצאות בדרכן לשנה הטובה ביותר מאז 1998. אף שהמניות עלו, הונה של בטנקור מאיירס עדיין נמוך משמעותית מזה של בן ארצה הצרפתי ברנאר ארנו, מייסד ענקית מוצרי היוקרה LVMH, האיש השני בעושרו בעולם.
 
בטנקור מאיירס מקפידה לשמור על פרטיותה, ומתרחקת מחיי החברה הנוצצים שמנהלים רבים מעשירי העולם. בצעירותה היא נישאה לז'אן פייר מאיירס, נכדו של רב שנרצח באושוויץ, והם החליטו לגדל את ילדיהם ז'אן ויקטור (1986) וניקולס (1988) כיהודים. נישואיהם עוררו מחלוקת בגין משפט שאליו סבה, אז'ן שילר, הועמד בגין שיתוף פעולה עם הממשלה הנאצית ושהיה המייסד של לוריאל. 
 
שליטתה הגוברת של צרפת בענף קמעונאיות היוקרה הוביל להתעשרותן של כמה משפחות נוספות, בהן המשפחה שעומדת מאחורי ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית הרמס, שהפכה למשפחה העשירה ביותר באירופה, והאחים ורטהיימר, הבעלים של שאנל. בטנקור מאיירס בת ה-70, שנוטה להתרחק מהעין הציבורית, מכהנת כסגן יו"ר דירקטוריון לוריאל, חברה חובקת עולם בשווי של 241 מיליארד יורו (268 מיליארד דולר).
בטנקור מאיירס ומשפחתה הם בעלי המניות הבודדים הגדולים ביותר בחברה, והם בעלי נתח של כמעט 35% מהמניות. בניה, ז'אן ויקטור מאיירס וניקולס מאיירס, הם דירקטורים בלוריאל. החברה, שמנוהלת כבר עשרות שנים על ידי מנהלים מחוץ למשפחה, נוסדה ב-1909 על ידי סבה הכימאי של בטנקור מאיירס, יוג'ין שולר, כדי לייצר ולמכור את צבע השיער שפיתח.
 
בטנקור מאיירס כתבה שני ספרים – מחקר בן חמישה כרכים של התנ"ך, ומחקר של אילנות יוחסין של אלים יוונים – וידועה כמי שמנגנת בפסנתר במשך שעות מדי יום. בטנקור מאיירס ירשה את הונה העצום ב-2017 בעקבות מות אמה, ליליאן בטנקור. עם זאת, תככים ומזימות העיבו על יחסיהן בשנות חייה האחרונות של ליליאן, על רקע סכסוך מתוקשר שניהלו השתיים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיהיה מליארדים אך נראית כמו חתול מכוער בלי לשון. (ל"ת)
    ש. מנהיים 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור