השוק

מחקר חדש חושף: זהו האלגוריתם שמזהה הונאות מצד מנכ"לים

מחקר חדש בכתב העת Strategic Management Journal חושף כיצד אנליסטים פיננסיים מקצועיים נופלים להונאות של מנכ"לים ומהו האלגוריתם שיכול לזהות הונאה ב–84% מהמקרים

מערכת ice | 
הונאה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מחקר חדש בכתב העת Strategic Management Journal, חושף כיצד אנליסטים פיננסיים מקצועיים נופלים להונאות של מנכ"לים. במחקר שהוביל ד"ר סטיבן הייד, מרצה בכיר לניהול בבית הספר לכלכלה ועסקים של אוניברסיטת בויס סטייט בארה"ב, הוא ועמיתיו גילו שאנליסטים נחשבים ביותר עלולים ליפול לשקרים והונאות רבות מצד מנכ"לים.
ארגונים נענשים על ידי אנליסטים ומשקיעים גדולים כאשר מתגלה פרשיית הונאה משמעותית של המנכ"ל שלהם. יחד עם זאת, לא נמצאו מחקרים רבים שבודקים את תגובותיהם של האנליסטים למנכ"לים מטעים לפני שהתרמית שלהם מתגלה.
רק לאחרונה דווח כי קריסתה של FTX, בורסת מטבעות הקריפטו, נפגעה תדמיתית כאשר נמצא פורסם כי  מייסדה עומד למשפט באשמת הונאה.  השקרים של מייסד FTX, סם בנקמן־פריד, התחילו עוד בימיה הראשונים של החברה. בכתב התביעה נגד המייסד, נטען כי הוא שיקר ללקוחות ולמשקיעים, ואותה הונאה הוגדרה בכתב התביעה כ"אחת ההונאות הפיננסיות הגדולות בהיסטוריה האמריקאית".
נחזור למחקר של ד"ר סטיבן הייד, החוקרים רצו לבדוק מהי הסבירות להטעיה מצד המנכ"ל  ומה הייתה רמת החשד של האנליסטים להטעיה כזאת. ד"ר הייד חושף כי הוא וצוותו פיתחו אלגוריתם מיוחד למקרי הונאה כאלו ואמר: "האלגוריתם מסוגל לזהות הונאה ב–84% מהמקרים, ובעיקר יודע לזהות דפוסים שפתיים שמופיעים כשהדובר משקר".
עוד הוסיף ד"ר הייד כי "התוצאות שלנו היו מדהימות. מצאנו שלאחר שהם מאזינים למנכ"לים מטעים, אנליסטים נוטים לתת המלצות 'קנייה' או 'קנייה חזקה' הרבה יותר - כמעט 28% יותר בממוצע - לעומת אם היו מאזינים למנכ"לים כנים יותר. בנוסף, מצאנו שאנליסטים מוערכים מאוד נפלו בפח של שקרי מנכ"ל לעתים קרובות יותר לעומת אנליסטים פחות מוכרים. למעשה, לפי המחקר, הסבירות שאנליסטים המכונים 'כוכבים' ימליצו על מנכ"לים לא ישרים גבוהה ב–5.3% לעומת אנליסטים פחות מפורסמים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה