תרבות ופנאי

סיכום השנה במוזיקה: אלו נבחרי השנה של אתר ice

סיכום השנה במוזיקה הישראלית: מהלך השנה שעכשיו מסתיימת, מדינת ישראל חוותה משבר גדול בעקבות המלחמה ואירועי ה-7 באוקטובר. המוזיקה הישראלית, הייתה שם מהרגע הראשון וסיפקה לכולנו רגעים שמחים, מרגשים ומנחמים. סיכום השנה של אתר ice
סיכום שנה (צילום shutterstock)
השנה למרות המלחמה ענף התרבות בישראל הציג התגייסות מלאה. אם זה בהופעות בפני חיילים, פצועים או מפונים ואם זה בהופעות ענק, נדמה שהשנה יותר מתמיד המוזיקה סיפקה לעם ישראל את הנחמה לה הוא היה זקוק. 
אלו נבחרי השנה במוזיקה הישראלית של אתר ice:
הרכב השנה - נס וסטילה
נס וסטילה, הצמד שלא מפסיק לנפק להיטים: בזכות שילוב ייחודי של היפ-הופ, אלקטרוניקה ומוזיקה ים-תיכונית, נס וסטילה כבשו את המיינסטרים והוכתרו להרכב השנה של ice. מהלהיט "תיק קטן" ועד "חרבו דארב", הצמד מייצר להיטים ויראליים עם מסרים חכמים ומוזיקה חדשנית. עם שיתופי פעולה וסטייל פורץ דרך, הם מוכיחים שהמוזיקה הישראלית צועדת לעתיד מרגש.
הופעות השנה - 
אביב גפן והתעויוט נשף רוק 12 בפארק הירקון-
הופעתו של אביב גפן ולהקתו התעויוט בפארק הירקון בסוף חודש מאי האחרון, הייתה לא פחות מאירוע מוזיקלי מהפנט. עם 55,000 צופים נלהבים, ואורחים מפתיעים ביניהם: שלמה ארצי ובועז שרעבי, ההופעה סיפקה רגעי קסם ונוסטלגיה שהפכו אותה לאחת מההופעות המדוברות של השנה. השנה השנייה של המופע בפארק הירקון הוכיחה שגפן ממשיך להוביל את סצנת הרוק בישראל, כשהוא מצליח לשלב בין עבר, הווה ועתיד במופע שמדבר לכל הגילים.
אושר כהן בפארק הירקון-
בהופעה מרגשת מול 50,000 צופים, אושר כהן הוכיח את מקומו בפסגת המוזיקה הישראלית. עם ביצועים עוצמתיים ללהיטיו, שיתופי פעולה מרגשים והוקרה לכוחות הביטחון, כהן סיפק חוויה בלתי נשכחת. ההופעה הפכה לסמל של תקווה ואחדות בזמנים קשים.
סאונד השנה - ״נאדי באדי״ שחר טבוך ואגם בוחבוט 
25,400 סרטונים בטיקטוק

שחר טבוך הוא ההוכחה שמספיק להיט אחד גדול בטיקטוק בשביל לפרוץ לתחנות הרדיו ולטלוויזיה. טבוך שכבר נמצא תקופה בתעשיית המוזיקה והוציא מספר להיטים לפני "נאדי באדי" ("מישבאלי", "מנגל"), שלא זכו לאותה רמה של פרסום כמו הלהיט שלו עם אגם בוחבוט. אין ספק גם שהחיבור שלו עם הזמרת הצעירה העניק מימד נוסף לשיר, שגרם לו להתפוצץ בטיקטוק.
משם הדרך לפלייליסט של גלגלצ כבר הייתה קצרה, מה שזיכה את שחר טבוך בחותמת המיינסטרים הישראלית. השילוב בין עברית ואנגלית והקול היפיפה של אגם, יחד עם קצת קריצה וציניות לקהל הצעיר בני דור ה-Z העניקו לו כרטיס כניסה להיכל התהילה של השירים הקליטים והמואזנים ביותר בקיץ של 2024. 
קליפ השנה - ״אני״ נועה קירל 
נועה קירל הצליחה לעשות מה שאומנים רבים בחו"ל כבר עושים שנים - קליפים מושקעים שמתובלים בקצת הומור עצמי.  בסוג של מחזמר קצרצר היא בנתה קליפ שמציג את סיפור חייה ב-3 דקות - מהשיר הפרובוקטיבי שהוציאה לראשונה בגיל 14, ההתמודדות עם המשקל ועד הזוגיות עם דניאל פרץ.
היא חטפה ביקורות על האהבה העצמית שהיא מפגינה בשיר ובקליפ אך נדמה שהדבר רק העלה את מדד הפופולריות שלה ברשתות החברתיות. עיתונאים רבים כתבו על הקליפ ואף השוו אותו לשיר של מייגן טריינור "Me too", בטענה לדימיון בין השניים. 
בביקורת על הקליפ באתר Ice נכתב: "לנועה קירל היה מזל גדול בחיים, אבל אי אפשר לקחת ממנה את השאפתנות ואת הנחישות, כי גם כסף לא קונה תהילה אם את לא מוכשרת מספיק. את הדרך היא עשתה לגמרי בעצמה ולבדה ועל זה מגיע לה לא מעט קרדיט". 
זמרת השנה- אודיה
אודיה מייצגת את מה שנערות ישראל כמהות לו בשנה הזו: מצד אחד חיבה ואהבה גדולה למסורת היהודית, ומצד שני רצון לאכול את העולם ולחגוג. כמעט כל נערה או צעירה בישראל יכולה להזדהות עם המילים של השירים שלה. הלהיט הגדול שלה "אינטלקטוערסית", אותו היא כתבה יחד עם סטטיק, כבש את המצעדים בתחנות הרדיו וברשתות החברתיות. 
האלבום החדש שלה "ילדה של אמונה" נחשב לאחד האלבומים המואזנים השנה במוזיקה, בשיריה שם היא מבטאת היטב את הקונפליקטים הדתיים עם חיי החול בהם היא נתקלת. בסטורי שלה באינסטגרם היא מעלה סרטונים מהופעות ומאוחר יותר בלילה תמונות מתפילות שלה בקברי צדיקים - כמו חייה האישיים כך הם שירים, מסע ורצף בין קודש לחול. תמצית הישראליות של צעירות ונערות שגדלו בארץ, רוצות לחיות ולהגשים את עצמן אבל לא שוכחות את המקורות שלהן.
שירי השנה -
מדינת ישראל חוותה טראומה ב-7 באוקטובר ובשביל להרים את המורל התגייסו אומני ישראל לשמח את החיילים, הפצועים והמפונים. לא היה אומן או מוזיקאי ישראלי שלא הושפע ביצירותיו מהטבח הנורא שהתרחש בחג שמחת תורה, וגרם לפרץ של יצירה ישראלית ציונית.


בתחילת המלחמה נדחקו הצידה שירי הפופ המקפיצים לטובת בלדות מרגשות ועצובות, ובהמשך השנה הייתה הרגשה של התאוששות ותחנות הרדיו החלו להשמיע גם להיטי פופ רגילים.
דואט השנה - "אין אותי" נועה קירל ואושר כהן
הדואט של נועה קירל ואושר כהן לא היה יכול להפוך ללהיט אם זה היה אוקטובר 2023. לכן הם המתינו איתו עד קיץ 2024 וזאת הייתה החלטה חכמה מאוד כי זה מה שהפך אותו לאחד מלהיטי הקיץ הגדולים של התקופה.
בתחילה אושר כהן פרסם את השיר עם ביצוע שלו, ולאחר מכן הצטרפה נועה קירל. חלק ממעריציו של הכוכביו לא אהבו את הקולאב וטענו כי קירל פוגעת בו, אך גם טענות אלו לא מנעו ממנו לככב בראש המצעדים.
פריצת השנה - ששון שאולוב
עם קול עוצמתי ויכולת לשלב בין סגנונות, ששון שאולוב פרץ לתודעה והפך לאחד השמות החמים השנה. מהטיקטוק ועד תחנות הרדיו, להיטיו כבשו את הקהל בזכות אותנטיות וסאונד ייחודי שמשלב פופ מודרני עם נגיעות מזרחיות. כריזמה בימתית ואהדת הקהל מבטיחים לו מקום מרכזי בסצנה המוזיקלית.
זמר השנה – עומר אדם
בזכות להיטי ענק, הופעות מרשימות ופעילות חברתית, עומר אדם ביסס את מעמדו כאחד הזמרים המובילים בישראל. מאז השתתפותו ב"כוכב נולד", ועד שיתוף הפעולה עם "אינפקטד מאשרום" והראפר שרק, אדם ממשיך לרגש ולהשפיע. עם הוצאת המיני-אלבום החמישי ושירים המוקדשים לנפגעי המלחמה, אדם בלט השנה לא רק כאומן אלא גם בזכות תרומתו לחברה.
אלבום השנה –  הפרויקט של עידן רייכל ״מגדל של אור״
הפרויקט של עידן רייכל ממשיך לשלב תרבויות ורגשות באלבום חמישי עוצמתי. שירים במגוון שפות ואמנים מובילים יוצרים חוויה מוזיקלית מרגשת המשלבת חדשנות ומסורת. האלבום נוגע באור ובתקווה, אך גם מתייחס לשכול והמלחמה. שירים כמו "תחזור" ו"ילדים של קיץ" בולטים במסריהם החברתיים והאישיים, ומעמיקים את החיבור עם הקהל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה