השוק

ביקורת על פתיחת המסחר בבורסה: "ב-11 בספטמבר המסחר נעצר לשבוע"

יום המסחר בבורסה נפתח כרגיל, עם ירידות חדות בעקבות "חרבות ברזל". גורם בבורסה טוען כי "הפתיחה של הבורסה היא מחדל". מנגד, גורם המצדד בפתיחה טוען: "אם יש החלטה, צריך לדבוק בה"
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום (ראשון) על רקע מלחמת "חרבות הברזל" שפרצה אתמול בבוקר. בהמשך היום הבורסה ננעלה עם ירידות חדות בכלל המדדיםמדד ת"א 125 ננעל בירידה של 6.69% ומדד ת"א 35 ננעל בירידה של 6.47%.
ביקורת רבה נשמעה על החלטה זו, גורם בכיר בשוק אמר לגלובס כי: "הפתיחה של הבורסה היא מחדל. אני לא חושב שהיה קורה שום דבר אם בשעת מלחמה, כשסופרים מאות רבות של הרוגים, המסחר בבורסה ייעצר. ב-11 בספטמבר בארה"ב הגדולה, שסוחרים בה משקיעים מכל העולם, עצרו את המסחר לשבוע אחרי אסון התאומים."
מנגד, גורם אחר בבורסה שטוען כי טוב שיום המסחר נפתח כרגיל אמר: "מי שטוען שלא היה צריך לפתוח את הבורסה עוסק יותר במסחר יומי ופחות משקיע לטווח ארוך. אם יש החלטה מוקדמת שהמסחר צריך להיפתח יש לדבוק בה."
סמנכ"ל הבורסה טען: "מבחינת איך שאני רואה את הדברים וכפי שהם משתקפים בהחלטת מנכ"ל הבורסה, כל עוד אפשר לקיים מסחר, נקיים מסחר. עברו בבורסה מעל 1.1 מיליארד שקל בשוק המניות - מצד אנשים שרצו למכור מניות במינוס 5% או 6% ואף אחד לא כפה עליהם להישאר בשוק."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה