השוק

זעזוע בשוק הדלק: רוסיה הסירה את ההגבלות על ייצוא דיזל

לאחר פחות מחודש, הקרמלין הודיע כי יוסרו ההנחיות שהוטלו על יצרנים המספקים לפחות 50% מהתוצרת שלהם לשוק המקומי. מדובר באחת מספקיות הדיזל הגדולות בעולם ויצואנית מרכזית של נפט. במקביל, הטילה "מכסי הגנה" של 50 אלף דולר על מי שמוכרים מחדש מוצרי דלק
מערכת ice |  3
מחיר הדלק מזנק (צילום shutterstock)
אתר CNBC מדווח היום (שישי) כי ממשלת רוסיה הסירה הגבלה שהטילה על ייצוא דיזל אשר מסופק לנמלי ים באמצעות צינורות. בכך, ביטלה בפועל חלק משמעותי מההגבלות שהיא עצמה הטילה בחודש שעבר. על פי הודעת הקרמלין, הסרת ההגבלות חלה על יצרנים המספקים לפחות 50% מהדיזל שלהם לשוק המקומי.
ההגבלה הקודמת נכנסה לתוקף ב-21 בספטמבר. מטרתה הייתה לייצב את מחירי הדלק בשוק המקומי. עם זאת, המהלך עורר טלטלה בשווקים הבינלאומיים, ומחירי הדיזל זינקו. הסיבה לכך היא שרוסיה היא אחת מספקיות הדיזל הגדולות בעולם ויצואנית מרכזית של נפט. כעת נותר בתוקף רק האיסור על יצוא דלק. 
רוסיה הודיעה כי הטילה גם "מכסי הגנה" של 50 אלף רובל לטונה על מי שמוכרים מחדש מוצרי דלק. המכס נועד למנוע "ייצוא אפור" פוטנציאלי, כלומר מצב שבו חברות פועלות באמצעות ערוצים לא מאושרים. הקרמלין הוסיף כי "הממשלה מדכאת ניסיונות מצד מוכרים מחדש לרכוש דלק מראש למטרות יצוא לאחר הסרת ההגבלות הנוכחיות,. זה גם ימנע מהם לייצא דלק תחת הסוואה של מוצרים אחרים". 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    .. .......
    עודד............ 10/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגמר הכסף למלחמה
    סגור
  • 2.
    הרוסים עשו נכון, יצרני הדלק ראו שהרובל צנח
    מיקליס 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    והפנו את סחורתם לחו"ל לרווח גבוה יותר שיצר מחסור בדלק ועליית מחיר בשוק המקומי 'במקביל גם העלה את האינפלציה, רוסיה הטילה איסור יצוא דלק בעקבות כך ומניות הדלק ברוסיה צנחו ב 20 אחוז אך לא הורידו את המחיר בתחנת הדלק פוטין נתן להם בראש ואמר שהמטרה לא לפגוע בהם אבל יותר מעניין אותו האזרח ולא מחירי המניות ומצידו שהם יירדו כי גם את הצרכן לא מעניינת המניה שלהם אלא המחיר של הדלק עצמו ושהם עצמם יציעו תכנית שתוזיל את המחיר לצרכן הרוסי והוא יבטל את ההגבלות שהטיל עליהם, הגיעו להסכמות , הם יוכלו לייצא לחו"ל אבל עם הגבלות כי השוק המקומי חשוב יותר, ככה מנהלים מדיניות
    סגור
  • 1.
    הדלק
    יענקל דודל 10/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וזה פוטין החבר הטוב של ביבי
    סגור