השוק

דיסקונט: נצלו את הירידות בוול סטריט כדי לקנות מניות

אסטרטג השווקים של דיסקונט, שמואל קצביאן, משנה היום את ההמלצה שלו מתחילת השנה וממליץ ללקוחות הבנק לנצל את הירידות בוול סטריט כדי לקנות מניות; "לעליות עד כשיו היו אחראיות אפל ומיקרוסופט שתרמו 35% לעליות בתיק"
ניצן כהן |  1
בנק דיסקונט (צילום Magma Images, vecteezy)
שמואל קצביאן, אסטרטג השווקים של בנק דיסקונט אומר היום ללקוחות הבנק שצריך לנצל את הירידות בוול סטריט כדי להצטייד במניות. "בניגוד להמלצתנו על חשיפה גבוהה לשוק המניות בתחילת השנה – נראה כי אחזקת הבסיס כעת צריכה להיות נמוכה מהממוצע לאור תמונת הסיכונים בטווח הקצר. לאחר מכן אנו מעריכים לנצל ימי ירידות אפשריים בשוק המניות הגלובלי בתקופה הקרובה בכדי להגדיל בהדרגה חשיפה לשוק המניות בראיה חצי שנה ובעיקר שנה קדימה" הוא אומר.
"ניסיון העבר מלמד כי בראיה קדימה (לאו דווקא בטווח הקצר) שוק המניות נוטה להמשיך לעלות לאחר כניסה לשוק שורי. כך למשל נציין כי בשנת מסחר  מתחילת ההתאוששות (לתוך הגדרה של שוק שורי) קיימת עלייה ממוצעת של כ-43% בשוק המניות מהשפל היחסי. נזכיר כי מאז תחילת ההתאוששות הנוכחית לתוך שוק שורי (כלומר לאחר ה-12/10/2022) נרשמה עלייה של כ-22% , כלומר מחצית מכך.  ניסיון העבר מהמיתונים בעבר הרחוק מלמד כי השוק "יכול לעלות" גם בתקופות של מיתון. כמו כן שוק המניות רשם בד"כ עליות בחצי השנה שלאחר מיתון. 
"כמו כן נזכיר כי שנתיים קלנדריות של ירידות בשוק הינן תרחיש נדיר יחסית שהתרחש רק פעם אחת מאז שנות השמונים ולהערכתנו איננו סביר בשנה הנוכחית. בראיה לטווח קצר (ימים/שבועות ואולי מספר חודשים) הסיכון בשוק המניות עלה. זאת בשל רמת סנטימנט נוכחי ורמת פוזיציות גבוהה יחסית בשוק המניות ובפרט של משקיעים מסוימים. כמו כן תמחור שוק המניות לכשעצמו (מכפיל חזוי BF של 18.8) איננו זול ואף יקר בהשוואה להיסטוריה ב-20 השנים האחרונות. יתר על כן- פרמיית התשואה של מניות (תשואת המכפיל) מעל לאג"ח עומדת על כ-1.55%, רמת שפל מאז 2007 שמצביעה על תמחור יקר יחסית של שוק המניות.
"ברמת המאקרו החששות מהמשך העלאות ריבית של הפד (ומעבר לתמחור השוק) ומיתון אפשרי מעיקים אף הם על שוק המניות ובפרט במציאות של ירידה במאזן הפד (כולל התחשבות בחשבונות האוצר בפד)- עניין שיש לו קורלציה לביצועי שוק המניות. בנוסף לכך יתכן וימשך תהליך העדכון כלפי מטה בתחזיות ה-EPS ל-2023".
עוד אומר קצביאן כי הסקטורים המובילים מתחילת השנה היו ה- IT, שירותי התקשורת והצריכה המחזורית. "יחד עם זאת נציין כי מספר מניות בלטו ומשכו את המדדים והסקטורים השונים באופן חד יחסית. המניות המובילות בשיעור העלייה (עד ה-23 ליוני) היו NVIDIA (188.8%), META (139.9%) ו- TESLA (108.3%). 
"מניות בודדות תרמו באופן חד לביצועי שוק המניות. מאז תחילת השנה ועד לסוף השבוע הקודם (23 ליוני) 2 מניות (אפל ומיקרוסופט) הסבירו כמעט 35% מתשואת האחזקה על מדד ה- S&P 500 כש-5 מניות הסבירו כ-67% מתשואת האחזקה ו-12 מניות הסבירו כ-91%. יחד עם זאת נציין כי גם בעבר היו תקופות בהן מניות בודדות בלטו לעומת יתר השוק ולעיתים אף בכיוון מנוגד לשוק. כך למשל היה במחצית הראשונה של 2020 או במחצית הראשונה של 2018", מסיים קצביאן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחחחחחח
    האמיתי 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על איזה ירידות הוא מדבר בדיוק המדדים שם כמעט בשיא כל הזמנים בבועה נוראה איזו המלצה עגומה שיסתכל על בועות כמו אינבידיה פייסבוק טסלה ועוד כמה
    סגור