השוק

החוק החדש של ברקת באמת יקל על יבוא מוצרים?

ביום חמישי האחרון הודיע השר הכלכלה ניר ברקת על חוק חדש שאמור להקל על יבוא מוצרים לישראל ויוזיל את המחירים לצרכן - האם זה באמת נכון?
מערכת ice |  1
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)

שר הכלכלה ניר ברקת הודיע ביום חמישי על רפורמה חדשה שאמורה להקל על יבוא סחורות לישראל ולהוריד את המחירים לצרכן אולם מסתבר שגם חוק זה שכבר מבוסס על רפורמה שנעשתה בממשלה הקודמת לא באמת תסיר את כל המגבלות.

לא מעט יבואנים מקבילים לא התרגשו מהרפורמה אותה מתכנן ברקת כשגם משרד הבריאות מקשה על הבאת יבוא עם תקנות מחמירות: "יבואנים רשמיים רבים שמים רגליים ליבואנים מקבילים" אמר לYNET אוהד סנדלר אחד מבעלי רשת גוד פארם המשמש כיבואן מקביל.
 


גם אם החוק יעבור יש לא מגבלות שחלים על אותם יבואנים מגבילים, כמו ייבוא מאותה מדינה של היבואן הרשמי, משרד הכלכלה אמנם מנסה לעזור ליבואנים אבל התנאים של משרד הבריאות מחמירים אחרת ישראל הייתה יכולה להיות אחת המדינות הזולות.

מגבלות נוספות שחלות על היבואנים המקבילים הנם הצגת ניירת המעידה על שרשרת האספקה מאז יצא המוצר מהמחסן ולא מעט מוכרים מתנגדים לכך היות וקיימים יבואנים רשמיים אליהם מוכרים את אותם מוצרים.
שר הכלכלה אמנם טוען כי החוק החדש יפתח את שערי מדינת ישראל למגוון מוצרים בעלות נמוכה מאירופה אולם אפשר להגיד כי חוק זה די ריק מתוכן היות ועיקר ההקלה בחוק החדש של ברקת היא במישור הרגולטורי בכך שהיבואנים לא יצטרכו להציג טפסים רבים ואישור הממונה על התקינה בבואם לשחרר סחורה מהנמלים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בינתיים כל ההקלות (מכס...) הולכים לכיס של המתווכים.... (ל"ת)
    הארי 06/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור