השוק

גולדמן זאקס בצרות: יפסידו יותר ממיליארד וחצי דולר במכה?

לפני כשנתיים גולדמן זאקס הימרו על GreenSky וכעת מתברר שמדובר בהימור שיעלה לבנק סכום עתק - יותר נכון למעלה ממיליארד וחצי דולר. גורמים מעריכים כי בניסיונות המכירה, לפלטפורמה אותה רכשו ב-2.2 מיליארד דולר, ההצעות לא עלו על חצי מיליארד
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
גולדמן זאקס עשויה לקחת חלק במחיקת הערך הגדולה ביותר עבור רכישת מלווה הפינטק GreenSky ב-2.2 מיליארד דולר, לאחר שביקשה למכור את העסק שרכשה ב-2021, כך דיווחה רשת CNBC ביום שישי, תוך שהיא מצטטת גורמים המעורבים במכירה.
אחד המתעניינים ברכישת הפלטפורמה טען כי GreenSky שווה כ-300 מיליון דולר בלבד, וזאת לאחר שאחד אחר טען כי היא שווה בסביבות ה-500 מיליון דולר, כך פורסם בדו"ח. CNBC הוסיפה כי ההצעות לפלטפורמה המאפשרת הלוואות לשיפור הבית לצרכנים נמוכות משמעותית מהציפיות בגולדמן זאקס.

בעקבות חדשות אלה, מניית גולדמן זאקס נסגרה ביום שישי בירידה של 1.5%. אנחנו מרוצים מההשתתפות של המציעים, אנחנו באמצע התהליך ונלמד יותר ככל שנתקדם", מסר דובר גולדמן זאקס בהצהרה לרויטרס, וזאת מבלי שחשף פרטים נוספים.
בכנס שנערך החודש אמר נשיא ומנהל התפעול הראשי של גולדמן זאקס, ג'ון ולדרון, למשקיעים כי בבנק לוקחים בחשבון שתהיה ירידת ערך של 500 מיליון דולר מהסכום המקורי (2.2 מיליארד דולר כזכור), אך נראה כי בבנק העריכו רחוק ממציאות ההצעות בפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה