השוק

גולדמן זאקס: הדולר יסחר בתקופה הקרובה סביב ה-3.7 שקל

בגולדמן זאקס אומרים שהשקל איבד את הקורלציה שלו עם הנאסד"ק ואומר את הברור מאליו: החקיקה המשפטית היא הגורם המרכזי שמניע את השקל במסחר במט"ח
ניצן כהן | 
הדולר מתחזק (צילום shutterstock)
בנק ההשקעות האמריקאי מעדכן היום את המשקיעים שלו כך שלהערכתו הדולר יסחר בתקופה הקרובה סביב רמת ה-3.7 שקל. מדובר בהעלאת תחזיות של גולדמן זאקס שהעריך מוקדם יותר השנה שהדולר ינוע בטווחים של 3.4 עד 3.5 שקל.
האנליסטים של הבנק אומרים שעדיין הכוח המרכזי שמניע את המסחר במט"ח מול השקל אלה החוקים של המהפכה המשפטית ולא דווקא נתונים כלכליים ריאליים. עוד הם כותבים כי השקל איבד את הקורלציה מול שוק המניות האמריקאי וגם זה די ברור מהרגע שהדולר איבד את הבלמים מול השקל הרי שאין טעם לחפש את הקורלציה בין שוק המניות האמריקאי לשקל.

עכשיו נסביר מעט את הדברים. באופן עקרוני ועד לא הרבה זמן המשקיעים המוסדיים העבירו כסף להשקעות בחו"ל בהתאם לאלוקציות שקבעו לעצמם. השוק המרכזי אליו פנו המוסדיים היה, מטבע הדברים, השוק האמריקאי ובעיקר הנאסד"ק ומכאן כל פעם שהנאסד"ק עלה הוא היה גורם למשקיעים המוסדיים לחרוג מהאלוקציה שנקבעה ומכאן הם היו צריכים לממש סחורה ולהחזיר אותה לישראל. כלומר למכור דולרים וזה לחץ את השקל מטה.
דבר נוסף שלחץ את השקל מטה היה מבול האקזיטים של חברות ההייטק הישראליות שנמכרו או עשו עסקאות בחו"ל ובעיקר בארה"ב והביאו את הדולרים לישראל, המירו אותם לשקלים ויצרו לחץ נוסף.
הדבר השלישי שגרם יצוא הגז וזה הביא לתזרים דולרים משמעותי מאוד לישראל וכאן הוא הומר לשקלים.
כשהחלה החקיקה המשפטית ונעצר מבול האקזיטים של ענף ההייטק נוצר לחץ בכיוון ההפוך. המשקיעים המוסדיים רוצים להגן על הלקוחות שלהם ולכן הם שינו את האלוקציות כך שחלק גדול מההשקעות בבורסה בתל אביב הוחלף בהשקעות גדולות יותר בוול סטריט בלי קשר לביצועים הנקודתיים שלו וזה גרם להיפוך מגמה ולהתחזקות משמעותית של הדולר מול השקל.
החידוש בדברים של גולדמן זאקס הם בכך שהתנועה החוצה של כסף (כלומר מישראל לארה"ב) הופכת להיות בעלת אופי קבוע הרבה יותר מכפי שחשבו קודם לכן ולכן אם זה המצב והכסף שיוצא היום יחזור עוד שנה, אם בכלל, הרי שברור שטווחי שער החליפין בשקל-דולר משתנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה