השוק

משה אבוטבול: "הדרת חרדים ממקומות עבודה - תופעה מדאיגה"

בראיון ל-ice, סגן שר החקלאות, משה אבוטבול מש"ס מסתער על שוק התעסוקה החרדי ומציב אותו כיעד מוצהר: "אני קורא לכל משרדי הממשלה לשלב חרדים ואז נמלא את התקינה בחוק האפליה במקומות העבודה לחרדים". על הרפורמה הוא אומר: "אנחנו בש"ס לא עסקנו ברפורמה, את זה נשאיר לצוותים שמונו להידברות בבית הנשיא"
דוד זולדן | 
משה אבוטבול (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) החליט לראשונה על הקמת מנגנון של שיתוף פעולה בן חברות וארגוני השמה חרדים למשרד החקלאות. במהלך פגישות שקיים לאחרונה סגן השר עם מנהלי מחלקת משאבי אנוש במשרדו, הוא עודכן על ידם, כי ישנן עוד דרישות לאיוש משרות פנויות במשרד החקלאות וגם כעת ישנם בפועל ובנמצא מכרזים המיועדים לציבור החרדי, למחלקות והאגפים שונים בשלל תפקידים.
על מנת שהמשרד יעמוד  בהתאמה לתקינה הנדרשת ע"י המדינה והחוק בהשמת חרדים במקומות העבודה, עד להשלמת מצבת עובדים מכלל גווני האוכלוסייה החרדית, וכן אנשים עם מוגבלויות רפואיות. סגן השר רואה חשיבות רבה בשילובו של הציבור החרדי בשוק התעסוקה והוא גם מודע ליתרונות של משרדי הממשלה על פני המגזר הפרטי שהרי פעמים רבות המעסיק הישראלי הממוצע לא ממהר לקלוט לשורותיו עובדים בעלי חזות חרדית עם אורח חיים שונה וזר להם. 
בראיון ל-ice מסתער סגן השר משה אבוטבול על שוק התעסוקה החרדי ומציב אותו כיעד מוצהר.  
הקמת מנגנון של שיתוף פעולה בן חברות וארגוני השמה חרדים למשרד החקלאות. האם היא תיצור העדפה מתקנת למגזר החרדי בשוק התעסוקה?    
"בישיבה שקיימתי עם מנהלי מחלקת משאבי אנוש במשרד, נחשפתי לכך שיש בעיה של חוסר תקינה של חרדים במשרד החקלאות, ולכן כינסתי בלשכתי את ראשי קמ"ח, מפת"ח והכוון תעסוקתי עם ראשי המשרד, ובכל מכרז נשלב כמה שיותר חרדים כפי שהחוק מחייב, אני קורא לכל משרדי הממשלה לנהוג כך, ואז נמלא את התקינה בחוק האפליה במקומות העבודה לחרדים".
נתונים רשמיים מדווחים על שיעור קליטה נמוך בקרב חרדים שמבקשים להתקבל במגזר הפרטי ונדחים על ידי המעסיקים. האם זו לא תופעה מכוערת ומדאיגה כאשר טורקים דלת בפני חרדים שמבקשים להשתלב? 
"אין ספק שזו תופעה ידועה ומדאיגה ולכן את חוק האפליה במקומות עבודה תיקן בזמנו יו"ר התנועה שלנו הרב אריה דרעי, ואני מקווה שכולם יראו את מה שעשיתי יחד עם השר דיכטר, והמנכ"ל אורן לביא במשרד החקלאות וילמדו איך לחבר ולשתף את הציבור החרדי למשרות בשירות המדינה".
האם אתה מודאג מהמשבר של נתניהו מול לוין והאם יהיו לכך השלכות עלך המשך החקיקה?
"אני עסוק כולי מבוקר ועד ערב בעשייה במשרד החקלאות שהוא אחד ממשרדי הממשלה הגדולים והמשפעים במשק הישראלי, ועכשיו אחרי שהעברנו תקציב דו שנתי לפנינו ארבע שנות עשייה בממשלה הזו. אנחנו בש"ס לא עסקנו ברפורמה, את זה נשאיר לצוותים שמונו להידברות בבית הנשיא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה