השוק

בית ההשקעות IBI מותיר את ההמלצה ליוחננוף על 'תשואת יתר'

האנליסטית שירה אחיעז מבית ההשקעות IBI ניתחה את הדוחות של איתן יוחננוף ולמרות התחרות הגוברת בענף והירידה בכושר הקניה של הצרכן הישראלי היא מותירה את ההמלצה על 'תשואת יתר' על מחיר יעד של 215 שקל למניה
ניצן כהן | 
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
האנליסטית שירה אחיעז מבית ההשקעות IBI ניתחה היום את הדוחות של יוחננוף ומגיעה למסקנה שלמרות התחרות בענף ולמרות הירידה בכושר הקניה של הצרכן הישראלי הרי שהיא מותירה את ההמלצה למניה על 'תשואת יתר' עם מחיר יעד של 215 שקל, מחיר הגבוה ב-23% ממחיר המניה היום בבורסה.
בנימוקי ההמלצה כותבת אחיעז כי היא סבורה שרשת יוחננוף, בדומה לשאר המתחרות בסקטור, ניצבת בפתחה של שנה מאתגרת הכוללת ירידה כמותית בביקושים, התחזקות ברמת התחרות והרעה במצבו הכלכלי של הצרכן בשל הסביבה המאקרו-כלכלית, כל זאת כאשר ההתייקרות בתשומות על רקע העלייה באינפלציה ובריביות תמשיך להערכתנו להעיב על המרווחים.

"עם זאת, המשך מגמת ההתרחבות של הרשת, הכוללת 4 סניפים חדשים שצפויים להיפתח בשנת 2023 לצד גילום מלא של שלושת הסניפים שנפתח בשנת 2022 כמו גם התרחבות בתחום המותג הפרטי יתמכו להערכתנו בצמיחה מעל לקצב השוק בשנה הקרובה. בתוך כך נציין כי בשנה שחלפה השיקה יוחננוף כ-100 מוצרים חדשים בתחום המותג הפרטי, כאשר הנהלת החברה צופה כי תשיק כ-300 מוצרים נוספים בשנה הבאה.
"התרחבות בתחום המותג הפרטי כאמור (המאופיינת ברווחיות גולמית גבוהה) לצד צמיחה בפעילות זול סטוק יד ביד עם עלייה בהיקף המוצרים המיובאים צפויים להערכתנו לתמוך במרווח הגולמי של החברה בשנה הקרובה. עם זאת, אנו סבורים כי רשת יוחננוף תפעל להציע מבצעים במטרה למשוך לקוחות לסניפי הרשת בימים של עליות מחירים בשוק, כך שלהערכתנו צפויה ירדה בשולי הרווח הגולמי בשנה הקרובה. עוד נציין כי בדומה למגמה הענפית, נצפה לירידה במרווח התפעולי של החברה על רקע המשך עלייה בתשומות ועלויות בגין מהלכי ההתרחבות של הרשת.
"בימים בהם המקרו מכתיב את הטון, התמונה הנוכחית של העלייה בריביות ובאינפלציה לצד העלייה בפרמיית הסיכון של ישראל לאור האירועים הפוליטיים האחרונים בעלות השלכות שליליות על תמחור המניות ותומכות בעלייה בשיעורי ההיוון ובכך גם בירידה של מחיר היעד שלנו לחברת יוחננוף.
"לסיכום, על אף האתגרים שעומדים על הפרק, להערכתנו התמחור הנוכחי של מניית יוחננוף, הפועלת בשוק המזון הדפנסיבי, הוא אטרקטיבי. מודל הערך השווי המעודכן לתוצאות הרבעון ולשיעורי ההיוון של הסביבה המאקרו-כלכלית החדשה מגלם מחיר יעד של 215 שקל למניה, נותרים בהמלצת תשואת יתר" כותבת אחיעז ללקוחות בית ההשקעות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה